Gå til innhold
  • Bli medlem

stoffrester


elgen

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er så heldig, at jeg har fått tak i både jakke og bukser i det gamle Norrøna Sydpolen microfiber dress. Det går blant eldre fjellfolk for å være noe av det beste innenfor microfiber vinterdresser. Jeg brukte det siste vinter og var fornøyd.

Buksene er dog høye selebukser, så jeg sydde inn en gylf med glidelås for ikke å skulle ta jakke og evt fiberjakke av ved tissing. (Smart for menn altså) Buksen har heller ikke noen kneforsterkning, som jeg nå vil sy på med åpning nedenfor til kneputer. Praktisk når man krabber rund med telt eller med hunder. 

Altså  vil jeg spørre noen av de kyndige "stoffmisbrukere" her om noen skulle ha 2 stk små rester på ca. + 30 gange +30 cm (eller 1 stor)  liggende, som de gjerne vil selge og poste til mig?? Please? Det kan fx være bevernylon eller tilsvarende noenlunde sterkt og hurtigtørrende stoff som matcher en forholdsvis kraftig microfiber. Det kan gjerne være mørkeblått, svart evt mørkegrønt, men er ikke veldig kresen i fargevalget. 

Jeg har i disse coronatider ikke veldig lyst til å saumfare stoffbutikkene på Grønland, hvor jeg sist fikk bevernylon til hundesenger (nei, ingen rester der!). Jeg fik i øvrigt veldig bra betjening og servise der blant silke til sarier og eksotiske bryllupsjakker.  Jeg ved erfaringsmessig, at "stoffmisbrukere" som regel har mystiske ukurante rester liggende.  Jeg vil selvfølgelig betale passende og porto. Det kan vel sendes som brev i helt alminnelig konvolutt. send evt. PM

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Omnilite skrev (21 timer siden):

Fjellforums egen supersyer @eswkan kanskje hjelpe?

Dessverre, det er ganske skrapet her etter mine siste prosjekter. Kanskje det blir en ny bestilling hos Extremtextil over nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takk for al god vilje. Jeg ønsker ikke, at noen skal "slakte" noen ting, som kanskje senere kan vise sig anvendelig. Jeg finner sikkert på noe og har ikke hastverk. Jeg går inn for gjenbruk, så det kan føre videre til et nytt emne: "Containerfunn". Jeg har da noen stykker.

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takk for gode råd og velvilje! Jeg kom i tanke om Sømhuset i Hosle - nesten rett rundt hjørnet. De reparerer alt mulig sportsklær og sertifsert Goretex reparatør. Så jeg forklarte at jeg trengte rest til kneforsterkning på bukser, hundekjøring , mye på kne mm. Den snille dame forsvant inn bak og fant en noe ukurant rest av beste Nylon- "kevlar" kneforsterkningsstoff. Det er kanskje til 4 kne der. Så jeg kan kun anbefale Sømhuset til reparasjon av klær.

Så det fik jeg som julegave på den betingelse at Norge vant over Danmark i håndbold EM. Vel, det kan jeg jo ikke garantere, men takket pent. Så nå skal elginnen sy for meg som julegave!

Elgen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

jeg trodde egentlig at denne tråden var slutt! Jeg er ikke så gode venner med symaskin: undertråden ender som regel som fuglereir (noe med en førings arm som skal være i rett pososjon når man starter.) Derfor ville Elginnen sy knelappene som julegave. 

Jeg var borte hele dagen og det luktet av svidde julekaker, da jeg kom hjem. Men ingen kaker!

Elginnen hadde zizagged stoffet pent og tatt en kaffi i sofaen, da symaskinen plutselig begynte å sy av sig selv! Sofaen er et par meter fra bordet med symaskinen! Og utenfor paranormal rekkevidde. Merkeligt! Samtidig begyndte det å komme røyk ut av symaskinen! Helt sensasjonelt! Hun hev jo støpslet ut og situasjoenen roet sig. Forsiktig forsøkte hun å sy litt på en klut og det funket for så vidt - bortsett fra en massiv røykutvikling. Man skulle tro at det var noe med "gasspedalen" men det er altså selve symaskinen. Så nå må vi finne er reparatør eller ny (brukt) symaskine. Faktisk har vi en primitiv symaskine, som kan gå på batterier eller evt. 112 V på vår strømløse hytte, Så kan vi prøve der i julen.

Har aldri hørt om noe sådan før - ganske makeløst!

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.