Gå til innhold
  • Bli medlem

Vintersovepose til jente


Terka

Anbefalte innlegg

Vintersovepose til jente 11-12 år,  dvs vokser fortsatt, og havner i "fryser lett" kategorien.  Hva bør jeg se etter?

Vi sover ute hele året når vi har lyst til det, og denne vinteren så kommer det til å bli en del helgeturer i fjellet med overnatting i telt. Og da ønsker jeg litt mer margin på soveposen enn det vi har hatt til nå.

Foreløpig så har jeg kikket litt på disse:

  • Helsport Rago X-trem Lady: T.Comf = -21°C / T.Lim = -30°C / 981 g 750 dun / Vekt: 1.76 kg  >> Hvordan er kvaliteten på disse? Det har væl vært noe klaging på dunforflytning osv på disse på forumet her?
  • ME Glacier Expedition Wmns: Anbefalt bruk ned til  -30°C (tilsvarer vel T.Lim grense) / 1352g 700+ dun / Vekt 1.95 kg 

Blir det grisekaldt så vil Halite Overbag brukes utenpå soveposen.

Hvilke andre soveposer bør jeg vurdere?

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.