Gå til innhold
  • Bli medlem

Ullsåler


Petter_B

Anbefalte innlegg

Annonse

Ullsåler det eneste som duger, og noen mener de får enda bedre effekt av et lag med aluminium under sålen, for å stoppe kulda underfra. Biltema selger såler med aluminumlag, der selve foret er en blanding av polyester og ull. Jeg har hørt skryt av disse: https://www.biltema.no/fritid/sko/skosaler/varmforet-sale-2000038290

Men fottøyet generelt har mye å si. Sko med innersokk av tykk filt er varme, som f.eks. de klassiske Sorel vinterskoene.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kan varmt anbefale reinsdyrsålene fra Topaz. Billigst fra deres egen butikk siden frakt er gratis. De bygger litt i skoen sånn at det kan være greit å teipe hælen litt på de første turene før sålene får gått seg til. 

Topaz hevder de tåler 30 minus. Jeg har brukt dem ute på telttur en helg hvor tempen lå rundt - 6, og da hadde jeg bare tynne svarte sokker som selges i klesbutikken pga skoene ble litt trang når sålen var såpass høy. Var ikke kald en eneste gang, og fotposene ble lånt bort til kjæresten. 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.