Gå til innhold
  • Bli medlem

Gilde utfordrer Real


CarlHenrik

Anbefalte innlegg

Marius Engelsen skrev (På 11.5.2021 den 13.32):

Kjøpte nettopp en 10 pakning med Tactical Food, på bruktmarkedet. 50kr pakken diverse måltider.

Noen som har prøvd de ut? Posene er ihvertfall mer pakkvennlige enn real, og kaloriinnholdet er passelig for meg. 450-650 kcal på de fleste. :)

Jeg vil si styr unna Tactical Foods. Vi har testet et par her i familien og de er blant de kjipeste jeg har smakt. Litt fritt fra hukommelsen plasserer jeg de sammen med Adventure Food.

Jeg vil påstå at Real fremdeles er blant de beste med frysetørret mat på markedet, kun slått av Fuizion Foods som dessverre gikk under og  Packit Gourmet for de med dype lommer og kontakter i junaiten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at Monsen har kommet ut med turmat, er det noen som har testa? Det første jeg tenker på turmaten til Monsen er kamuflert Real, men han har ved flere anledninger uttalt at han ikke er noe fan/liker Real på tur. I følge Monsen på villspor spiser han bare potetmos. Har også gjort det ved et par anledninger når jeg ikke hatt noe annet, driter som regel betong etterpå :-)

Ening i kommentar fra @Tor Magnus at Real er "the real deal"! Funke med Gilde Bolognes (rikelig med tabsco i), men lapskaus til gilde smaker herk og biffgryte smaker som lapskausen til gilde. Har ikke testa Fuizion Foods.

Endret av Dompappen
  • Liker 1
  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dompappen skrev (11 minutter siden):

Ser at Monsen har kommet ut med turmat, er det noen som har testa? Det første jeg tenker på turmaten til Monsen er kamuflert Real, men han har ved flere anledninger uttalt at han ikke er noe fan/liker Real på tur. I følge Monsen på villspor spiser han bare potetmos. Har også gjort det ved et par anledninger når jeg ikke hatt noe annet, driter som regel betong etterpå :-)

Ening i kommentar fra @Tor Magnus at Real er "the real deal"! Funke med Gilde Bolognes (rikelig med tabsco i), men lapskaus til gilde smaker herk og biffgryte smaker som lapskausen til gilde. Har ikke testa Fuizion Foods.

Eneste Monsen turmaten som er spiselig er potetmosen, men det selger de over alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dompappen skrev (3 timer siden):

 Har ikke testa Fuizion Foods.

Og det får du nok dessverre aldri gjort heller, for de la ned for 8'ish år siden 😕

Om Real er en 5'er en skala fra 1-10, så var Fuizion en solid 8'er om kanskje ikke en 9'er.

Meget smakfulle og gode retter.  Det føltes som å spise en hjemmelaget gryter. Måtte dog hydrere lenge siden det var skikkelige kjøttstykker i rettene deres. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dompappen skrev (3 timer siden):

Ser at Monsen har kommet ut med turmat, er det noen som har testa? Det første jeg tenker på turmaten til Monsen er kamuflert Real, men han har ved flere anledninger uttalt at han ikke er noe fan/liker Real på tur. I følge Monsen på villspor spiser han bare potetmos. Har også gjort det ved et par anledninger når jeg ikke hatt noe annet, driter som regel betong etterpå :-)

Ening i kommentar fra @Tor Magnus at Real er "the real deal"! Funke med Gilde Bolognes (rikelig med tabsco i), men lapskaus til gilde smaker herk og biffgryte smaker som lapskausen til gilde. Har ikke testa Fuizion Foods.

Jeg bare så at jegergryte og andre kjøttretter ikke inneholdt kjøtt…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rein uten Rein :D 

Jeg kom over en grei pris på Monsen og tok med et utvalg jeg har begynt på og er ikke imponert som en erstatter for Real nei, overhodet ikke. 

Men nå sier jo heller ikke reklamen at de er en konkurent, mer et rimelig alternativ og det er jo greit. For meg blir det å ha litt liggende, jeg kommer til å ta de med på tur som det ekstra i tilfelle så kan det heller bli en lunch eller noe. Generelt så er det tålelig grei smak men noe merkelig pappkonsistens som gjør det stusselig synes jeg.

Potetmosen ble klumpete som nevnt merkelig konsistens og var skuffende mtp Monsens predikering av potetmos som det eneste saliggjørende. 

Så nå har jeg prøvd litt forskjellig, Gilde og adventure bl.a. og konkudert med at livet er for kort til å eksperimentere med turmat til at jeg holder meg til Real. 

PS Ser nå det er store prisforskjeller, Sport outlet har greie priser. 

 

Endret av Joachim V
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de gule "Firepot" posene som XXL har er helt godkjent+. En fordel med de vanlige middagene deres er at de kommer i flere forskjellige størrelser:

Vanlig: https://www.xxl.no/firepot-langtidskokt-kjottgryte-turmat-yellow/p/1191513_1_style - 520kval

Stor: https://www.xxl.no/firepot-langtidskokt-kjottgryte-stor-porsjon-turmat-yellow/p/1191514_1_style - 780kcal

Har bare spist et par forskjellige av de, da gjerne ting som real ikke har. Spicy noe og Sopp noe - veldig godkjent, helt på høyde med real og godt med litt variasjon. Hadde posene vært oransje hadde jeg trodd det var real, med ny kokk som fikk lov til å lage mat tilpasset det nye årtusenet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet et par av Monsen sine, Tikka Masala og Jegergryte. 
Tikka er ganske sterkt krydret. Kanskje mer enn jeg ønsker er varm sommerdag men fint når det er kjølig. Smak ok.
Jeg er gryte var helt grei på smak. Passe krydret. Mange andre turmat er litt lite krydret synes jeg.
Men billig er de. 45 pr stk. 

Har skaffet et par turmat fra Blå Band i Sverige. Kun testet en så langt men den var god.

Så har jeg som noen nevnte ofer testet Tactical Food, det er det kjedeligste jeg har smakt av slikt så langt. 
Gilde sine er greie men jeg tar heller Real. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

borgern skrev (På 4.5.2022 den 10.17):


Så har jeg som noen nevnte ofer testet Tactical Food, det er det kjedeligste jeg har smakt av slikt så langt. 
Gilde sine er greie men jeg tar heller Real. 

Vår diagnose er at Gilde sine fungerer så lenge man har med krydder/salt/pepper, noe vi normalt uansett har med en del av til fiske og smak ellers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Äter man ej konserver eller frysta färdigrätter hemma Varför  göra detta på tur?

Köpte ensdast torrmjölk,potatismos och kex och choklad till turen i höstas i affären.

Bra tips på torka mat här på webforumet bl. provade jag ägg för första gången.

Man gör även energi kakor med lite extra jobb.

Skälvklart tar det lite tid och ström ca 25 kr för middag och kvällsmat i 16 d i vanlig 60 L varmluftsugn.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.