Gå til innhold
  • Bli medlem

Ørretsluken ble plutselig en Ananas?


OleHenrik

Anbefalte innlegg

Hadde det artig med å lage en ny sluk! Så innså jeg jeg bare hadde gul lakk..! Vel den ble seende ut som en ananas 😆 tror dere det er no håp for å få fisk? Isåfall hvilken art? Tenkte prøve den i sjøen ! Hvis gangen er god tror jeg jeg skal lakke den på nytt i en annen farge ! Tips ?? 😃 Ta gjerne en titt på filmen av hvordan jeg lagde den. :) 

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror den kan virke fint på ørret, røye, abbor, gjedde og annen ferskvannsfisk. Det er bare å prøve. Jeg tror gangen er mye viktigere, altså at den vrikker og vrir ordentlig på seg.

Men som alt annet innen fisking: Hver fisker har sine egne overtroer. Mine er at man må fiske der fisken er og at den helst må være sulten.

;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bra video! Digger "hjemmelaget" fiskeutstyr. 🙂

Tipper sluken du har laget helt sikkert har potensialet til å fange fisk, selv om fargene var litt vel glorete for min smak, men nå er jo det som kjent ørreten sin smak som teller. 😄

Tror som andre har nevnt at gangen på sluken er det aller viktigste, og det ser for meg ut som formen du har laget på sluken burde gi den en fin gange.

Hvordan er holdbarheten på spraylakk på sluker forresten? Jeg ser på denne artikkelen: https://xn--rretsluker-zcb.no/slik-lager-du-din-egen-fiskesluk-steg-for-steg-guide/ at pulverlakk er anbefalt å bruke på fiskesluker. Men kanskje spraylakk fungerer helt greit?

 

Endret av EirikJarl
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SteinarL skrev (18 timer siden):

Minner meg om gamle Slukhals fra Sølvkroken. Måtte ned på boden og rote i gammelt fiskeutstyr fra tidlig 80-tall 😀

4DFD9565-CE79-4B4F-8F1F-B7DD9987E859.jpeg

6D7527FE-F79C-4743-B6E7-FF933BEC3BC1.jpeg

Stilig! Ser de også har brukt litt av håret til Trump fra hans yngre dager! Det burde mindre smarte fisk bite på uten å nøle! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EirikJarl skrev (På 11.1.2021 den 15.00):

Bra video! Digger "hjemmelaget" fiskeutstyr. 🙂

Tipper sluken du har laget helt sikkert har potensialet til å fange fisk, selv om fargene var litt vel glorete for min smak, men nå er jo det som kjent ørreten sin smak som teller. 😄

Tror som andre har nevnt at gangen på sluken er det aller viktigste, og det ser for meg ut som formen du har laget på sluken burde gi den en fin gange.

Hvordan er holdbarheten på spraylakk på sluker forresten? Jeg ser på denne artikkelen: https://xn--rretsluker-zcb.no/slik-lager-du-din-egen-fiskesluk-steg-for-steg-guide/ at pulverlakk er anbefalt å bruke på fiskesluker. Men kanskje spraylakk fungerer helt greit?

 

Hvordan holdbarheten er aner jeg ikke! Kan neppe være mye dårligere enn Møresilda..! Synes lakken på de flasser av etter første tur. 
Tror nok det må lakkes opp igjen etterhvert, men det gjør ikke noe synes jeg. Kan prøve en annen farge da 😄👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.