Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken dings til musik og lydbøker?


nesning

Anbefalte innlegg

Det er mange timer i telt på vinterturer. Jeg er meget glad i bøker, men synes det er upraktisk i kulda med votter og det hele. Derfor lurer jeg på hva folk anbefaler til å høre på musikk, lydbøker og podcaster. Ser at det er mye apple produkter på Finn, men da må man antagelig bruke itunes for å legge noe på enheten? Er det fortsatt mp3 som gjelder? Er det greit med batteritid på slike apparater i kulda? Hjelp, snøen kommer snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
nesning skrev (23 minutter siden):

Derfor lurer jeg på hva folk anbefaler til å høre på musikk, lydbøker og podcaster. Ser at det er mye apple produkter på Finn, men da må man antagelig bruke itunes for å legge noe på enheten? Er det fortsatt mp3 som gjelder?

De aller, aller fleste bruker nok smarttelefonen til dette i dag. :) Jeg bruker iPhone og appene Podkaster, Bøker og lydbok-appen Storytel og et par andre. Alle disse lar deg lagre podkaster og lydbøker lokalt på telefonen slik at du kan høre på disse når du er utenfor dekning. Og iTunes og mp3 er ikke noe man trenger å tenke på lenger nå i 2020. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere leste jeg bare kart, hadde ikke med noe annet og savnet det heller ikke. De siste par årene har det blitt litt podkast. 

Lastes ned på iPhone før avreise. iPhone ble tidligere ladet med solpanel, men har nå investert i en kraftig Andersson som holder til noen oppladinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ketilring skrev (4 timer siden):

Og iTunes og mp3 er ikke noe man trenger å tenke på lenger nå i 2020. 

Skjønner at jeg henger litt etter...

Jeg hadde egentlig utelukket telefon pga. størrelse og stadig tomt batteri om vinteren. Men ser at det er lettvind med en app.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, nesning said:

Skjønner at jeg henger litt etter...

Jeg hadde egentlig utelukket telefon pga. størrelse og stadig tomt batteri om vinteren. Men ser at det er lettvind med en app.

Batteritiden kan bli et problem, så du bør i tillegg ha med en batteribank for å lade mobilen. Hvis du skal høre på musikk/lydbøker online, krever det at du har dekning der du er. Og onlinebruk sluker batteri, spesielt hvis det er akkurat nok dekning.
Jeg ville lastet ned musikkfiler og lydbøker som mp3-filer til mobilen, da kan du høre på dem uten at du må ha dekning. For min del er mye av gleden med å være på tur nettopp det å være helt frakoblet, la hodet få litt ro og fred, og konsentrer meg om nuet der jeg er. Tenke lange tanker, eller ikke tenke på noe som helst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ketilring skrev (4 timer siden):

De aller, aller fleste bruker nok smarttelefonen til dette i dag. :) Jeg bruker iPhone og appene Podkaster, Bøker og lydbok-appen Storytel og et par andre. Alle disse lar deg lagre podkaster og lydbøker lokalt på telefonen slik at du kan høre på disse når du er utenfor dekning. Og iTunes og mp3 er ikke noe man trenger å tenke på lenger nå i 2020. :) 

Som ketilring sier så er det smart tlf som gjelder. Om du bruker en app og laster ned så er du ikke avhengig av dekning og bruker IKKE ekstra strøm som følge av dårlig dekning. Sett tlf i flymodus og hør i vei uten å bekymre deg for å bli forstyrret. Når du har god dekning kan du laste ned en ny bok, pod, musikk etc.....så setter du bare mob i flymodus igjen og nyter at kjerring/gubbe, svigers eller inkassoselskap ikke får tak i deg. Men som andre nevner er ekstra batteri i form av en powerbank genialt å ha med.....så får d hørt slutten av boka også... God tur :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.