Gå til innhold
  • Bli medlem

Halite overbag


TMF

Anbefalte innlegg

Hei,

Vurderer å kjøpe en Halite Overbag nå på intersport, ser at man kan få 25% rabatt på en vare om man er medlem.
Skal brukes som sovepose forsterker på vinterturer.

Er det noen som har erfaringer med denne?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Oksen skrev (4 timer siden):

Hvor tjukk dunpose får man plass til inni? 

Tja hva er en tjukk pose? Tykkelsen i isolasjon eller den totale omkretsen (Ekspedisjonsposer og en del vinterposer har gjerne både tykkere isolasjon og større innvendig omkrets enn 3sesongs soveposer.)

Jeg synes WM Kodiak 6.0 MF funker knallfint inni Halite Overbag, mens WM Puma GWS har for stort volum og blir komprimert unødvendig mye selv om Halite har testet med den og Overbag'en.

Her svarer Halite på en kommentar på deres FB side:

image.png.e360f0be50156038474f30d07eaea54d.png

 

Det ligger noen bilder her jeg har tatt av Halite Overbag og WM Puma GWS 6.0: 

 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ja. Kommer selvsagt an på hvor svær du er rundt bringa. Men den er ikke bare bredere men virker og som om det er bredere sidepaneler og. Kan selvsagt henge sammen med at den er bredere i bunn og topp så alt blir bedre. 
 

finnes ingen pt som matcher det som jeg har funnet. 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig. Rart. Er en ny modell med trippel sideglidelås som få 3/4 ned istede. Så kanskje det er noen konstruksjonsendeinger som gjør det. Ser vekten er opp litt og. Men den er betraktelig mer romslig. Ville sendt en Mail og spurt. Kan se om jeg får tatt er bilde ila jula. 
 

ser det kanskje ikke på nett men syntes den ser litt bredere ut. https://www.halite.no/collections/all-products/products/overbag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Har lenge vært på utkikk etter en lett, romslig, syntetisk sommerpose med lange doble glidelåser og fire dragere, som jeg kan bruke innendørs, for å beskytte dunposer i fuktige omgivelser og gi litt ekstra komfort i leir.

Bestilte Mammut Protect pose, men den var alt for smal, tung og unødvendig varm. Bestilte en Mammut Relax pose, den var relativt romslig, men hadde bare glidelås i midten.

I dag ble jeg oppmerksom på Halite Overbag Pro sin eksistens, den er NØYAKTIG hva jeg har sett etter! La inn en bestilling med en gang, heldigvis kan jeg heve kjøpet på Mammut posene. Made my day! 😍

Vil bli brukt alene som hytte/sommerpose, eller utenpå:
- Mountain Hardwear Lamina -1c, som tresesongs syntetpose (totalt 2,1kg)
- Mountain Hardwear Phantom -9c, som vinterpose (totalt 2,0kg)
- Mountain Equipment Snowline -20c, som ekspedisjonspose (totalt 2,5kg)

Endret av Forsakencowboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Terka skrev (På 26.11.2020 den 23.56):

Tja hva er en tjukk pose? Tykkelsen i isolasjon eller den totale omkretsen (Ekspedisjonsposer og en del vinterposer har gjerne både tykkere isolasjon og større innvendig omkrets enn 3sesongs soveposer.)

Jeg synes WM Kodiak 6.0 MF funker knallfint inni Halite Overbag, mens WM Puma GWS har for stort volum og blir komprimert unødvendig mye selv om Halite har testet med den og Overbag'en.

Her svarer Halite på en kommentar på deres FB side:

image.png.e360f0be50156038474f30d07eaea54d.png

 

Det ligger noen bilder her jeg har tatt av Halite Overbag og WM Puma GWS 6.0: 

 

Hva er kaldeste du har testet den komboen? Jeg skal teste i -27 nå. Heldigvis rett utenfor hytta.

oppdatering: Det var nede i -31 i natt. Jeg var varm og god i halite/kodiak-komboen. Hadde fleeceliner, ullundertøy, balaklava og dunsokker.

3 liggeunderlag, exped multimat, thermarest xtherm og zlite SOL.

IMG_2531.jpeg

Endret av ryback
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.