Gå til innhold
  • Bli medlem

Crispi svalbard BC Vs stetind bc


KS10

Anbefalte innlegg

Hei. Vurderer å bytte ut min crispi stetind bc til fordel for Svalbard bc. Er i grunn veldig fornøyd med stetind, men er ute etter sko med integrert gamasje til turer i løssnø. I tillegg har jeg vel en tanke om at Svalbard kan være ørlite grann varmere? 

Hvilke erfaringer har dere gjort dere med Svalbard? Hvordan er nesten på denne skoen kontra stetind? Stetind er jo forholdsvis stabil, også i utforkjøringer. Viktig for meg at Svalbard også har mye av de samme kjøreegenskapene. 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 hour ago, Tessatroll said:

Mi oppleving: Svalbard er varmare, hakket meir krevjande å få snørt skikkeleg, like vridningsstive. 

Eg har båe par, kunne ikkje tenke meg å ha berre Svalbard. 

Aha. Hvorfor har du begge parene? Når bruker du de ene framfor de andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På alle turar der eg ikkje har behov for gamasjen/og eller ekstra varme, samt turar der eg vil ha best mogleg respons/kanting (Stetind sitt noko betre på foten).

Altså brukar eg Stetind langt meir enn Svalbard. Daglegturane i utmarka, vårskiturane med mange høgdemeter, treningsturane med pulken full av vannkanner eller vedsekkar osv osv. 

Eg  brukar Svalbard berre når eg har eit særskilt behov for den skoen, som for meg stort sett er på kalde pulkturar med litt varigheit. 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
On 11/26/2020 at 8:57 AM, Tessatroll said:

På alle turar der eg ikkje har behov for gamasjen/og eller ekstra varme, samt turar der eg vil ha best mogleg respons/kanting (Stetind sitt noko betre på foten).

Altså brukar eg Stetind langt meir enn Svalbard. Daglegturane i utmarka, vårskiturane med mange høgdemeter, treningsturane med pulken full av vannkanner eller vedsekkar osv osv. 

Eg  brukar Svalbard berre når eg har eit særskilt behov for den skoen, som for meg stort sett er på kalde pulkturar med litt varigheit. 

Plukker opp igjen denne. Hvor mye varmere vil du si Svalbard er? Er det en betydelig forskjell og er dette en sko som kan brukes over Grønland utifra dine erfaringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KS10 skrev (50 minutter siden):

Plukker opp igjen denne. Hvor mye varmere vil du si Svalbard er? Er det en betydelig forskjell og er dette en sko som kan brukes over Grønland utifra dine erfaringer? 

Ja eg har no i alle fall brukt den over Grønland, med relativt lite sokkar i, anna enn på dei absolutt kaldaste dagane. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Tessatroll said:

Ja eg har no i alle fall brukt den over Grønland, med relativt lite sokkar i, anna enn på dei absolutt kaldaste dagane. 

Aha. Og hva lå temperaturen på med lite sokker, og de kaldeste dagene? 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.