Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til turbukse (med litt "romslig" passform)


Kchr

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er på utkikk etter en turbukse til bruk høst/vår (trenger ikke være gore-tex). Det viktigste er at den er litt romslig, altså ikke superstram i lår/legg, slik jeg opplever mange turbukser er i dag... noen som har tips? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kchr skrev (2 timer siden):

Tusen takk for gode tips! Skal sjekke ut buksene. :) Hva med Arcteryx/Norrøna, er alle modellene der tighte?

Er modellspesifikk på Arcteryx. Sikkert også på Norrøna, men når Norrøna byttet fra firkantet logo til brodert, så fant de samtidig ut at de skulle legge på buksene i lengden. Siden har jeg ikke greid å finne Norrønabukse med lengde/breddeforhold som passer meg. Bare for å presisere, det er buksene som har forandret seg..

  • Liker 1
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TOT skrev (7 timer siden):

Jeg har 20 år med tung knebøy i beina (nå ca 174/100 kg). Fjellreven Keb passer meg bra. Både romslige og med strech. 

Hmm, dette får meg til å lure på hvor store lår @André Pedersen har, for etter hva jeg kan huske, så har han jo nevt at han syntes Keb-buksene(2019 modellen) er alt for tettsittende :P

Dvs, det er viktig å skille mellom ny og gammel utgave av Fjällräven Keb-bukser, da de nye fra 2019 har et trangere snitt.
https://www.fjellrevenshop.no/nye-keb-bukse-og-jakke/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian J. Vabø skrev (7 timer siden):

Hmm, dette får meg til å lure på hvor store lår @André Pedersen har, for etter hva jeg kan huske, så har han jo nevt at han syntes Keb-buksene(2019 modellen) er alt for tettsittende :P

Dvs, det er viktig å skille mellom ny og gammel utgave av Fjällräven Keb-bukser, da de nye fra 2019 har et trangere snitt.
https://www.fjellrevenshop.no/nye-keb-bukse-og-jakke/

Hehe, jeg har ikke kjempestore lår ;) men som du skriver nye og gammel Keb.. min 8 år gamle Keb var fantastisk, stretch delen har gjort at den "henger" litt i stoffet og har blitt litt slapp. Kjøpte Ny Keb, jeg var jo ikke i tvil. Men denne, i samme str. var trangere over lårene samt mye trangere nedover leggen, såpass at i regnvær så ligger stoffet inntil beinet og det blir vått stoff rett på, uten noe luft i mellom som varmes opp. Jeg liker ikke trange eller litt for trange bukser, løsningen for meg ble Fjellreven Brenner Pro. denne er veldig lik Keb buksen, men er mer passform som en god feltbukse fra forsvaret. den har ektra G1000 på leggen og knærne. Jeg er kjempefornøyd. Liker man eller kan gå i bukse som sitter litt innpå beina, anbefaler jeg Keb eller vidda pro vent. MEN de nye Vidda pro buksene, selv om de ikke er så trange som keb, så har de ikke glidelås langs leggen, kun låret. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

André Pedersen skrev (10 timer siden):

løsningen for meg ble Fjellreven Brenner Pro. denne er veldig lik Keb buksen, men er mer passform som en god feltbukse fra forsvaret. den har ektra G1000 på leggen og knærne. Jeg er kjempefornøyd. 

Ikke Lappland Hybrid du mener her vel? Den har jo stretch og mer løs passform. Har den selv, og det er en veldig god bukse, veldig lik Keb som du sier, bare med annen passform og G-1000 Heavy Duty på utsatte plasser. Brenner Pro er vel mer ment for fuktig og vått vær, og har ikke stretch?

Lappland Hybrid-buksa har blitt min "skogsbukse" når man går utenfor sti i tett skog osv. G-1000 Heavy Duty tåler mye kvist og kvast i skogen :D Kanskje ikke så rart, da denne er en del av jakt-kolleksjonen til Fjällräven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian J. Vabø skrev (2 timer siden):

Ikke Lappland Hybrid du mener her vel? Den har jo stretch og mer løs passform. Har den selv, og det er en veldig god bukse, veldig lik Keb som du sier, bare med annen passform og G-1000 Heavy Duty på utsatte plasser. Brenner Pro er vel mer ment for fuktig og vått vær, og har ikke stretch?

Lappland Hybrid-buksa har blitt min "skogsbukse" når man går utenfor sti i tett skog osv. G-1000 Heavy Duty tåler mye kvist og kvast i skogen :D Kanskje ikke så rart, da denne er en del av jakt-kolleksjonen til Fjällräven.

HALO!! Du har helt rett! godt du har kontroll på buksene mine! haha, herregud.. ja! helt klart det er Lappland Hybrid jeg snakker om, Brenner pro buksa mi bruker jeg på vintern. det blir litt for mange Fjellreven bukser på meg haha. Du har helt rett i beskrivelsen din. Lappland Hybrid buksa bruker jeg på fjellet, kommer til å bruke den litt nå i vinter også tenker jeg, sammen med Brenner pro som er vanntett, men den bruker jeg helst når det er -10 eller kaldere, siden det ikke er noe lufte muligheter, men den er fantastisk i vinterkulda. 

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

André Pedersen skrev (1 time siden):

HALO!! Du har helt rett! godt du har kontroll på buksene mine! haha, herregud.. ja! helt klart det er Lappland Hybrid jeg snakker om..

Ja noen må jo ha litt kontroll her :P 
Men har nok litt med at jeg har fulgt godt med siden det ble snakk om disse forskjellene og du ville teste ut ny vs gammel Keb, og skulle prøve de andre buksene. Og så er jeg jo innerst inne Fjällräven-fanboy, så da blir det jo sånn... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian J. Vabø skrev (9 timer siden):

Ja noen må jo ha litt kontroll her :P 
Men har nok litt med at jeg har fulgt godt med siden det ble snakk om disse forskjellene og du ville teste ut ny vs gammel Keb, og skulle prøve de andre buksene. Og så er jeg jo innerst inne Fjällräven-fanboy, så da blir det jo sånn... :D

He-he, ja godt du har kontrollen. Nå gleder jeg meg bare til snøen kommer så man kommer seg ut i fjellet med pulk. og skikkelig vintereventyr kan starte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.