Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger hjelp til å finne den "perfekte" snella!


Timmytoe

Anbefalte innlegg

Heisann. 
Som tittelen sier så trenger jeg hjelp til å finne den perfekte snella. 

Jeg har en speedmaster DX 8 fot 3-14g stang, og fisker nesten utelukkende etter ørret. 
Er usikker på hvilken størrelse jeg skal gå for. 
Liker å fiske med 0,10-0,12 multisene. 

I områdene jeg fisker så er det tatt opp til 5kg ørret hvert eneste år, selv har jeg ikke fått noe på mer enn 1kg, men ønsker utstyr som skal tåle et eventuelt beist :)!

Har hatt Shimano Stradic 2500HGFL, Shimano Ultegra 2500 FB, Shimano Stradic 1000HGFL, Abu Garcia Revo 2 IKE 20 (mest pga utseende!)

Prisen jeg er villig til å betale er maks 3500kr. 

Er det noen kloke hoder som har noen innspill her? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Timmytoe skrev (45 minutter siden):

Heisann. 
Som tittelen sier så trenger jeg hjelp til å finne den perfekte snella. 

Jeg har en speedmaster DX 8 fot 3-14g stang, og fisker nesten utelukkende etter ørret. 
Er usikker på hvilken størrelse jeg skal gå for. 
Liker å fiske med 0,10-0,12 multisene. 

I områdene jeg fisker så er det tatt opp til 5kg ørret hvert eneste år, selv har jeg ikke fått noe på mer enn 1kg, men ønsker utstyr som skal tåle et eventuelt beist :)!

Har hatt Shimano Stradic 2500HGFL, Shimano Ultegra 2500 FB, Shimano Stradic 1000HGFL, Abu Garcia Revo 2 IKE 20 (mest pga utseende!)

Prisen jeg er villig til å betale er maks 3500kr. 

Er det noen kloke hoder som har noen innspill her? :)

 

Hei
Jeg har en Speedmaster BX 3-14gr med snella Shimano Biomaster 1000FB...Er kjepefornøyd med den..Har hatt den med på vidda flere ganger og dette har aldri sviktet meg...Kan anbefale dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000 størrelse Stradic. Gjerne med frontbrems

 

Jeg er avhengig av sneller med dobbeltsveiv etter mange år med dette og det er omtrent bare Stradic igjen som kommer originalt med dette.. 

 

Og så har jeg fått ørret på 6.55 kg på Stradic i 2000-størrelse så jeg vet at det duger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som Espen her veldig glad i de gamle stradic snellene , men dessverre ikke å få med dobbelsvei lengre. Og de nye stradic ci4 er ikke like gode synes jeg. Siste jeg kjøpte meg var Daiwa Calida LT i 4000. Den er like kort som de ganmle stradic 1000 snellene mine og veier bare bittelitt mere. Kaster lengre pga stor diameter på spolen og fungerte knall i 2,5 måneder på fjellet i sommer.

 

PS : er ikke noe i Norsk fjellheim som trenger spesielt god brems, tipper alt egentlig holder. Ørret på 2 kg er pingler 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
Timmytoe skrev (På 22.11.2020 den 21.46):

Heisann. 
Som tittelen sier så trenger jeg hjelp til å finne den perfekte snella. 

Jeg har en speedmaster DX 8 fot 3-14g stang, og fisker nesten utelukkende etter ørret. 
Er usikker på hvilken størrelse jeg skal gå for. 
Liker å fiske med 0,10-0,12 multisene. 

I områdene jeg fisker så er det tatt opp til 5kg ørret hvert eneste år, selv har jeg ikke fått noe på mer enn 1kg, men ønsker utstyr som skal tåle et eventuelt beist :)!

Har hatt Shimano Stradic 2500HGFL, Shimano Ultegra 2500 FB, Shimano Stradic 1000HGFL, Abu Garcia Revo 2 IKE 20 (mest pga utseende!)

Prisen jeg er villig til å betale er maks 3500kr. 

Er det noen kloke hoder som har noen innspill her? :)

 

Hei.

Jeg slenger meg på denne fordi jeg trenger noe råd også. Jeg lurer på å kjøpe Stradic og ser du har hatt noen av dem. Hva synes du om de? Hvordan er det med HG-varianten kontra den vanlige? går det greit med 6:1 utveksling?

Hvordan er størrelsene Abu vs Shimano? Finnes det noen guide på dette? Jeg prøvde å søke litt, men fant ikke noe. I første omgang blir det å handle snelle til 3-15 grams stanga mi. Vil 1000 str. passe? Eller blir den kanskje for liten?

Ser noen anbefaler Daiwa her også. Ser de har reservespoler på skittfiske til en grei pris så det er jo en fordel. Det er tydeligvis ikke så lett å få tak i reservespoler til Shimano.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.