Gå til innhold
  • Bli medlem

Reparere tanklokk Optimus?


DROMEDILLA

Anbefalte innlegg

Jeg har et par Optimus 111 og en Optimus 8. Jeg har tanklokk med et hakk som ser ut som det passer med et flatt skrujern, men man må bruke verktøyet fra Optimus 8 for å ikke ødelegge tappen i midten. Jeg skrudde opp det ene tanklokket fordi tappen som stikker ut hadde gått lengre inn. Spørsmålet er hvor jeg kan få tak i nye deler for å fikse det? Jeg hadde et reserve tanklokk hvor tappen stikker ut slik den skal. Det ser ut som det er en liten pakning i enden av tappen som har smuldret opp litt. 

last ned~2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor langt tappen stikker ut avhenger litt av pakningen som er benyttet.  I grove trekk så er det viktig med god pakning, og en passe stram fjær. Dette er en sikkerhetsventil som skal slippe ut trykket hvis det blir for høyt, Det bør ikke åpne før rundt 3 BAR og bør lukke igjen når trykke faller.  Det er ikke uvanlig at den ikke lukker ordentlig før du er nede på 1,5 BAR   Hva som egentlig er riktig trykk er jeg usikker på, men det virker fornuftig, og stemmer med det jeg har målt på en, og kun en ny ventil. Den åpnet i overkant av 3, og lukket allerede ved 2 Bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.