Gå til innhold
  • Bli medlem

Er det noen som vet hvilke ski dette er?


Agdestein

Anbefalte innlegg

Annonse

Tror du kan legge noen år til alderen..

Åsnes flyttet produksjonen ut av landet i 2009. De er laget i Norge.

Fellelåsen til kortfeller kom i 2003. De er uten fellelås.

De er uten glorete design og tupp-geometrien er veldig "old scool". Skal jeg tippe så er de fra 80-tallet.

Bindingene må være byttet på ett eller annet tidspunkt, da det er nyere Rottefella BC bindinger. Proposjonene på bildene lyver en god del, men det ser litt ut som bindingene er montert litt langt foran? Legger du en vinkel eller linjal under skien der bøylen i skoen havner (ved metallfestet), så skal ikke skiene vippe så veldig mye hverken den ene eller andre veien.

Skiene er trolig 62mm på midten, så de er bredere enn hva som var normalt fra den tidsepoken de er fra. MT54 var en vanlig modell (54mm). Skiene funket når de var nye, og de funker sikkert likt nå.

Endret av Omnilite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnilite skrev (36 minutter siden):

Tror du kan legge noen år til alderen..

Åsnes flyttet produksjonen ut av landet i 2009. De er laget i Norge.

Fellelåsen til kortfeller kom i 2003. De er uten fellelås.

De er uten glorete design og tupp-geometrien er veldig "old scool". Skal jeg tippe så er de fra 80-tallet.

Bindingene må være byttet på ett eller annet tidspunkt, da det er nyere Rottefella BC bindinger. Proposjonene på bildene lyver en god del, men det ser litt ut som bindingene er montert litt langt foran? Legger du en vinkel eller linjal under skien der bøylen i skoen havner (ved metallfestet), så skal ikke skiene vippe så veldig mye hverken den ene eller andre veien.

Skiene er trolig 62mm på midten, så de er bredere enn hva som var normalt fra den tidsepoken de er fra. MT54 var en vanlig modell (54mm). Skiene funket når de var nye, og de funker sikkert likt nå.

Takk for svar! Jeg er helt blank når det kommer til ski, så bindingene skal jeg få noen til å sjekke :)

Arvet skiene fra min tante, og vil egentlig bare finne ut om jeg kan klare meg greit en sesong på vinterfjellet med disse. Studerer friluftsliv, og med studentøkonomi og alt utstyret som trengs hadde det vært ypperlig om disse var gode nok 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.