Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til ulloverdel til min søster som er ein frostpinne


magnum_mauser

Anbefalte innlegg

Søstra mi er ein notorisk frysepinne! Er ho på besøk hjå meg og eg går rundt i shorts og tshirt, sitter ho gjerne med pledd over seg og synes det er kaldt! Eg har derfor kjøpt ymse ullklær som julegaver dei siste åra og det har vore godt motatt. Tidligare har ho fått tynne overdeler i ull fra f.ex devold og bergans. Men eg ser at ho har gjerne brukt 2! tynne overdeler samtidig, fordi ho synes det blir for lite med 1, då fryser ho fortsatt. Det her er ikkje bekledning til friluftsliv, forøvrig - dette er til kvardags og lav aktivitet. 

Eg tenkte derfor om eg skulle sjå etter noko som yter litt meir enn ein tradisjonell tynn overdel, no er det straks mykje salg på nett og då kan det være greit og ha planen klar. Det eg i utgangspunktet kunne tenkt å kjøpt til ho var ein 400 eller 600 grams ullfroté frå woolpower. Men desse er skjelden på salg, og eg er redd dei blir for kjedelige i design og farger til ei forfengelig dame. 

Nokon som har tips til tilsvarende varme ullplagg til dame, som ser litt meir "forseggjort " en woolpower?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg anbefaler ullprodukter fra Lanullva. Dette er ull produkter som er strikket på en helt annen måte enn f eks Devold, og Bergans. Lanullva er strikket på en måte som gjør at det blir oppvarmet små luftlommer. Lanullva bruker merinoull og er like mykt og komfortabelt som allt annet av merinoull. Finnes i tykk og tynne utgaver. På kalde vinterdager bruker jeg en tynn innerst og en tykk ytterst.Dette bruker jeg på isfiske, ekspedisjoner, helgeturer, jakt, koseturer .Lanullva er ett  Norskt firma. Har egen hjemmeside. Anbefales på det varmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo slikt som Doublewwol fra Aclima og Arctic fra Brynje. Det er plagg med netting innerst og ull utenpå. Bruker selv Brynje sin. Veldig god siden netting gjør at det ikke føles klamt på rygg og da og ikke fryser så lett hvis trøye er blitt litt fuktig. 
Monsen har jo noe, meste er tynne trøyer men finnes og Anarajohka Woolshell der. Det er jakke men laget ganske tettsittende slik at den både kan brukes som jakke og mellomplagg. Dog koster de litt og det spørs om hun lever med fargene der.
Alternativt er det at hun bruke en av de hun har i dag og så ullgenser utenpå. Ullvang RAW er ofte på tilbud på xxl. Det blir jo en del tykkere igjen da men god genser. To plagg slik blir mer fleksibelt enn ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.