Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste 3-sesongs gassløsning


andrevr

Anbefalte innlegg

Beklager hvis denne tråden er ganske lik mange andre, men krevende å finne løsning i mylderet for min del. 

Jeg hadde MSR Group System tidligere, men måtte gå vekk fra disse ultratynne lette stekepannene blant annet fordi de svei seg så lett. Mye som var bra med MSR-løsningen (stabilt, liten vekt osv), men er ute etter noe nytt nå som er hakket med robust. Jeg har MSR dragonfly til vinterbruk, og trenger gassløsning til 3-sesongsbruk. Jeg trenger noe som er;

- vid brennevarme (varme over store deler av stekepannen)
- fornuftig "midt på treet" vekt
- ok vindskjerm (kan kjøpe slike aluplater fra biletema rundt)
- bra "simmerfunksjon", må være mulig å skru varme bra opp og ned. Skal være lett å lage mat. 
- skal gå an å lage mat til ihvertfall 2stk. 

Tar imot all input med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det mye å velge i og sikkert mange meninger. Jeg har en Optimus Vega som jeg er veldig fornøyd med. Enkel i bruk, lett å småkoke og grei vindskjerming. Mulig flammen ikke er like vid som på andre, men synes det fungerer greit så lenge stekepannen ikke er for tynn.

Optimus Vega markedsføres som 4-sesongs, men for min del bruker jeg den som 3-sesongs. På kalde vår-/høstdager kan det vært praktisk å kunne snu gassboksen for å få litt ekstra effekt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.