Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans Alpinist V6 dam?


Skaaningen

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei! 
jeg kjøpte en Bergans Trollhetta 95liter, å fruen har ikke nok ord til å forklare hvor godt den sitter. Jeg fikk nettopp V6 i gave, og hun sier den er litt trangere over brystpartiet. Jeg også har testet Trollhetta, og jeg kjenner ikke at man har den på. Anbefales!

Bør merkes at det har kommet en V5 modell av Trollhetta og må ikke forveksles med Trollhetta 95L.

 

 

54C9DA2B-A40B-4296-ABD3-91EDA78E08E6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom Alpinist V6 110 I huset. Obs man kan ikke ta av sidelommer! Smale ski går in bakom sidelommer, samt ski uten for høye bindinger, men høyere bindningar, typ slalom, må sannsynligvis gå utenpå lommer om ski skal bæres på siden av sekken. 

 

Beltet er kraftig, men fungerte dårlig på  kort rygg og ung rompa tyngdekraften ikke flyttet nedover enn. Sekken setter seg for lavt, rett ner på rompa. Se en bilde der jeg med nesten ingen trykk flytter beltet oppover, slik at nedre del av sekk hamnar langt ned. Går å løse gjennom at stoppe in en tykk lur bakom puten som er mot ryggslut og øvre delen av rompa. 

 

Ellers fremstår det som en solid sekk. I reklame står det at rygglengde 34 er minste mål, men jeg tror at unge damer med ungdomlig form med kort rygg kanskje skal se etter annen sekk. For eksempel fungerte en Deuter 75SL bra på samme dame. DSC_0869.thumb.JPG.174f83e3da7ecf4081c216c484729195.JPGDSC_0868.thumb.JPG.281fade4602554342e8e1c96cf9099a3.JPGDSC_0869.thumb.JPG.174f83e3da7ecf4081c216c484729195.JPG

DSC_0867.JPG

DSC_0866.JPG

DSC_0865.JPG

1605818073869568595828905640512.jpg

16058181150677170758064961662439.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger til litt info: Modellen, å kallet for dattra mi, har rygglengde 34. Jeans kjøper hun i strl W26L32. Både hun og jeg (174cm, jeans W33) opplevde att beltet på sekken hamner litt høyt opp på magen. På meg, som skall ha beltet under den der irriterende myke delen av magen som stikker ut mer enn jeg var ung, hamnar beltet på det myke, ikke under, med mindre jeg jobber litt med det.

Vi jamførte litt med andre sekker vi har. Vi opplevde at: Beltet på Bergans 110L V6 går litt mer oppover på fremsiden jamført med Recon, Deva (WSX) og Deuter Aircontact  SL. For dattra blir det den brukte Deutern, så får min kona, som er en del større, ta den nye Alpinisten.

Datakvalitet: Synnerligen subjektivt og ingen dobbelkontroller, men testet med kanske totalvekt 15 kilo.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sekken har en minimum rygglengde på 43, ikke 34. 😊 jeg er ikke store karen selv med 168cm og rygglengde på 46. Men foreløpig så føler jeg V6 130 sitter godt.

Endret av Frank Sørensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, til orientering: Siden denne Bergans ALpinist V6 110 sort passet litt dårlig min (korte) datter, og andre liker den godt,  så legger jeg ut denne ubrukt til salg på Finn. Vi skal prøve finne annen sekk til henne. Ikke videre reklame her, da det er feil forum.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaaningen skrev (7 minutter siden):

OK, til orientering: Siden denne Bergans ALpinist V6 110 sort passet litt dårlig min (korte) datter, og andre liker den godt,  så legger jeg ut denne ubrukt til salg på Finn. Vi skal prøve finne annen sekk til henne. Ikke videre reklame her, da det er feil forum.

 

Håper dere finner en som passer. Ta dere en titt på Trollhetta om 95 liter er nok.

Der er en som er oppgradert av denne, men vår heter bare Trollhetta 95.

Ytterlommene er genial, sitter meget godt både på meg og fruen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frank Sørensen skrev (26 minutter siden):

Håper dere finner en som passer. Ta dere en titt på Trollhetta om 95 liter er nok.

Der er en som er oppgradert av denne, men vår heter bare Trollhetta 95.

Ytterlommene er genial, sitter meget godt både på meg og fruen.

Takk. Ikke lett å prøve å kjøpe sekk uten å prøve. Noen kjøpere på Finn vil gjøre et godt kjøp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.