Gå til innhold
  • Bli medlem

Min kjære gode turkamerat kaffekjelen har blitt ødelagt


valdres i mitt hjerte

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk! 

Jeg har nå vært på en 2 dagerstur i fjellbjørkeskogen, det var ikke like hyggelig som jeg så for meg, min kjære kaffekjele har blitt ødelagt i tuten og lar seg ikke reparere. Derfor må jeg nå gå til innkjøp av en ny følgesvenn som jeg håper å ha i mange mange år fremover. 

Har noen her noen anbefalinger til gode kaffekjeler og hvor de er å få kjøpt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fenrisfrøya skrev (1 time siden):

Eagle har en fin en, med kobberbunn. Tåler mye og sterk varme, også fra tyribål. Fine praktiske opphenghaker. Fåes kjøpt de fleste nettsteder, eks Magasinet. Finnes i to størrelser, 0,7 L og 1,5 L.

Tusen takk for tips, da skal jeg sjekke ut den 🙂

Snøugla skrev (1 time siden):

GSI Glacier 1 liter. Denne er rustfri, har hank som står av seg selv og har stort lokk som gjør den lett å rengjøre og oppbevare ting i.

Tusen takk for tips, da skal jeg sjekke ut den 🙂

Hege P. skrev (43 minutter siden):

Begge de to foregående forslagene er gode valg, men dersom du tenker å lage annet enn drikke (grøt, koke fisk m.m.) i samme kjelen ville jeg gått for kjelen fra GSI. :)

Takk for informasjon. Ja jeg bruker kjelen til alt mulig så trenger en som tåler en god del bruk 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

valdres i mitt hjerte skrev (3 minutter siden):

Takk for informasjon. Ja jeg bruker kjelen til alt mulig så trenger en som tåler en god del bruk

Da trenger du en kjele som er lett å gjøre ren, og kanskje spise fra. Altså, stort lokk, :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenrisfrøya skrev (På 13.11.2020 den 15.49):

Eagle har en fin en, med kobberbunn. Tåler mye og sterk varme, også fra tyribål. Fine praktiske opphenghaker. Fåes kjøpt de fleste nettsteder, eks Magasinet. Finnes i to størrelser, 0,7 L og 1,5 L.

Jeg har denne, og den er god som kaffekjele.

MEN: Ikke smelt snø på sterk varme, da kan den sprekke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.