Gå til innhold
  • Bli medlem

Rigging av pack raft for roing


rypehund

Anbefalte innlegg

  • 11 måneder senere...
Annonse

Ingen erfaring, men noen betraktninger

  • Du kan lime på noen fester for årene, det burde gå greit, men du må antagelig lage disse selv.
  • Festepunktene er som regel i den ene eller andre enden av packraften, og vil ikke ha ideell plassering for årene.
  • Du bør flytte setet, for å kunne sitter med ryggen mot baugen.
  • Tyngdepunktet flyttes forover, mulig det ikke har noen å si i praksis.

Jeg ville heller brukt en Ally-kano dersom jeg skal padle lange distanser og bære. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke helt å se fordelen med å ro. Kanskje for dorging, men for fremdrift så ser jeg ikke at det kan være noe særlig å hente. Personlig tror jeg at jeg har bedre fremdrift med å padle enn å ro en packraft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det går greit å ha en viss fart i packraften, men krever mye energi å øke.

Feks dersom du skal ta igjen noen foran deg, så krever det veldig mye krefter å øke farten for å korte inn forspranget.

Fartspotensiale i en packraft er ganske dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en Kipara Fisker 250, kan være noen for deg?

Som du seer på bildet, har den en helt annen form enn packraft. Baug og akter er laget for at skal sitte midt i farkosten. Fartspotensialett er nok bedre enn i en Packraft også.
Vekt 5,5 kg, inkludert årer.
Jeg har ikke selv erfaring med slike, men kom over denne da jeg tittet etter andre ting...
Kipara-24_11.20_1.jpg.40a2a5812c61c549cefd381d37569760.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.