Gå til innhold
  • Bli medlem

Liggeunderlag


1stor2små

Anbefalte innlegg

To små barn og en voksen på tur hele året: Jeg trenger liggeunderlag som «ordner seg selv» Og siden de ikke bærer mye selv kan vi ikke ha to liggeunderlag hver heller.. Er det bare Mammut Bamse som duger til ungene da? Finnes det noe som blir mindre? 
Jeg har et sånn selvoppblåsbart. De er det jo mye skum i. Vil det fungere til ett barn på vinteren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1stor2små skrev (1 time siden):

Jeg har et sånn selvoppblåsbart. De er det jo mye skum i. Vil det fungere til ett barn på vinteren? 

Da må du vite R-verdien. Nøyaktig hva heter underlaget? Mammut Bamse holder ikke alene vinterstid med R-verdi på 3,5. Særlig ikke siden det er barn som skal sove på det mener jeg da. Har selv sovet ute på vinteren med Bamse og da smeltet isen under meg, det betyr betydelig varmetap og jeg var kald. Les mer om R-verdier og underlag her: https://www.hektapatur.no/om-liggeunderlag

Endret av SnorreL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Små barn mister fort varme, så de må prioriteres på dette. Bamse og et underlag som flytter det opp fra direkte kontakt med bakken er godt alternativ. Min sønn på 4 har brukt uisolert luftmadrass og bamse, feltseng type kompakt (ca 8cm opp fra bakken), og en extreme pose de kaldeste dagene ( -16c), og en -8 på høst og vår.

begge alternativer krever mer volum, jeg har selv ikke erfaring med bare 1 underlag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.