Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan få fast dyse Optimus 111?


Kungen

Anbefalte innlegg

Jeg har holdt på med service på mine Optimus 111 i dag. På den ene brenneren (bråkebrenner) er det 4 rør og nesten umulig å komme til med det lille verktøyet som sitter i lokket. Ikke søren om jeg får skrudd dysen de siste 2 millimeterene på plass. Noen tips? *Frustrert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk den fast men det tok halve ettermiddagen. Jeg dro å kjøpte en liten 5,5 mm fastnøkkel. Det ble litt bedre, men ikke overveldende. Det må finnes bedre måter å få av og på dysen? Jeg ser ikke for meg at Optimus sto å jobbet sånn for å få de av og på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet brenneren i dag. Virker som det ikke er tight nok rundt dysen. Det kommer en liten flamme på siden av dysen også er flammene på brenneren gul. Dysen jeg satt i er merket A. Den dysen som satt på før hadde ikke noe merking. Kan jeg bruke noe tettemiddel rundt dysen? Hva eventuelt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Kungen said:

Jeg har holdt på med service på mine Optimus 111 i dag. På den ene brenneren (bråkebrenner) er det 4 rør og nesten umulig å komme til med det lille verktøyet som sitter i lokket. Ikke søren om jeg får skrudd dysen de siste 2 millimeterene på plass. Noen tips? *Frustrert*

Jeg har skrudd av og på dysa en del ganger med fastnøkkelen på mine bråkebrennere, det er litt kronglete, men det går akkurat. Du må snu nøkkelen for hver 1/8 omdreining.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt tilbake den gamle dysen. Den gikk så lett på plass at jeg nesten bare kunne skru den med fingrene. Den nye dysen måtte jeg bruke verktøy hele veien nesten for å få av og på. Det sto for resten M på dysen — ikke A. Med den gamle dysen fungerer brenneren perfekt. Grunnen til at jeg byttet dyse var fordi jeg ville freshe opp primusen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.