Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken packraft Monsen på villspor (utskilt fra en sekketråd)


Bendikb

Anbefalte innlegg

Annonse
Bendikb skrev (27 minutter siden):

Noen som vet hva slags packcraft de bruker på siste sessong av monsen på vildspor? 

Den grønne de brukte sist episode er en alpackaraft; sannsynligvis en mule eller denali Llama. Den gule er jeg derimot litt mer usikker på. Så ikke den kjente alpackaraft logoen på siden bak, så mistenker en kipara eller kokopelli 

Endret av Anders Holt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders Holt skrev (25 minutter siden):

Den grønne de brukte sist episode er en alpackaraft; sannsynligvis en mule eller denali Llama. Den gule er jeg derimot litt mer usikker på. Så ikke den kjente alpackaraft logoen på siden bak, så mistenker en kipara eller kokopelli 

Takk for svar, de grønne så veldig fine ut. Frister med en slik! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Monsen sine egne packraft er identiske som Kipara. Kipara og Lars Monsen samarbeider. Grunnen til at Lars Monsen ikke benytter eget merke under Nrk opptak, har trolig noe med reklamepolitikken til Nrk å gjøre.

Jeg har selv en Kipara 235,og de små justeringene Monsen utviklet på de siste modellene gjør Packraften bedre å padle, smartere å håndtere, flere festepunkter, styrefinne mm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenrisfrøya skrev (1 time siden):

Lars Monsen sine egne packraft er identiske som Kipara. Kipara og Lars Monsen samarbeider. Grunnen til at Lars Monsen ikke benytter eget merke under Nrk opptak, har trolig noe med reklamepolitikken til Nrk å gjøre.

Jeg har selv en Kipara 235,og de små justeringene Monsen utviklet på de siste modellene gjør Packraften bedre å padle, smartere å håndtere, flere festepunkter, styrefinne mm.

Stemmer. Har 285 versjon selv. Hadde nok holdt med 265 men jeg tenkte i tilfelle ny bikkje. God båt. Passer meg bedre enn Denali som jeg hadde før. Det var litt liten, og med bikkje altfor liten. Kjekt med ferdig monterte grab loops. Styrefinna hjelper på retningstabilitet. Den kan dog falle av hvis man rygger ut et grunt sted. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenrisfrøya skrev (12 timer siden):

Lars Monsen sine egne packraft er identiske som Kipara. Kipara og Lars Monsen samarbeider. Grunnen til at Lars Monsen ikke benytter eget merke under Nrk opptak, har trolig noe med reklamepolitikken til Nrk å gjøre.

Jeg har selv en Kipara 235,og de små justeringene Monsen utviklet på de siste modellene gjør Packraften bedre å padle, smartere å håndtere, flere festepunkter, styrefinne mm.

Styrefinne kommer vel som standard på Kiparaene nå? 

Eksempel: https://kipara.no/produkt/kipara-char-245-large-yellow-nyhet/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

borgern skrev (1 minutt siden):

Ja stort sett tror jeg på flatvannsmodellene. Er vel ikke på den aller letteste "baderingen".

 

Meget mulig. :) Sitter å sikler litt på en char large i en eller annen variant nå. Har en Denali Llama fra før, men den blir noe for liten for meg på 187 og 120L sekk på lengre ekspedisjoner. Skal sitte 32 dager i strekk i Packraften neste sommer, så vurderer en av kiparaene eller en alpackaraft explorer 42. 
Tok karasjohka i sommer med 3 alpackarafts og 1 kipara, men kiparaen hadde massive problemer med ventilen, så er en del jeg må undersøke der først før jeg går til innkjøp. Kan ikke risikere at ventilen ryker når vi skal bevege oss 400 kilometer på vann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders Holt skrev (29 minutter siden):

Styrefinne kommer vel som standard på Kiparaene nå? 

Eksempel: https://kipara.no/produkt/kipara-char-245-large-yellow-nyhet/

Ja, styrefinne er standard på alle Lars Monsen sine packraft og Kipara sine packraft, som forøvrig er helt identiske, bortsett fra farge og spruttrekk. Bruker selv en Kipara Char 235, er 180cm høy og legger en sekk på 25-30kg i front. Lars sine modeller er kun i str  245 og 265 pluss en raft som heter Doggie. Anbefaler forøvrig å kjøpe carbon åre først som sist, jeg bruker Lars sin åre som er 220-230 cm lang.(justerbar).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenrisfrøya skrev (6 minutter siden):

Ja, styrefinne er standard på alle Lars Monsen sine packraft og Kipara sine packraft, som forøvrig er helt identiske, bortsett fra farge og spruttrekk. Bruker selv en Kipara Char 235, er 180cm høy og legger en sekk på 25-30kg i front. Lars sine modeller er kun i str  245 og 265 pluss en raft som heter Doggie. Anbefaler forøvrig å kjøpe carbon åre først som sist, jeg bruker Lars sin åre som er 220-230 cm lang.(justerbar).

Har allerede fullt kit med Denali Llama, karbonåre, tørrdrakt osv osv osv :) Packrafter mye. Skal bare kjøpe meg en større modell nå før neste sesong . 

Noen som forresten vet om det er hold i Kipara sin påstand at den nye baugen gjør at den går raskere? 

Endret av Anders Holt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • Kjell Iver endret tittelen til Hvilken packraft Monsen på villspor (utskilt fra en sekketråd)
  • 2 uker senere...
turboms skrev (På 23.9.2020 den 10.38):

Den grønne de brukte sist episode er en alpackaraft; sannsynligvis en mule eller denali Llama. Den gule er jeg derimot litt mer usikker på. Så ikke den kjente alpackaraft logoen på siden bak, så mistenker en kipara eller kokopelli 

Både den grønne og den gule i siste episode var Kipara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turboms skrev (På 24.9.2020 den 9.17):

Meget mulig. :) Sitter å sikler litt på en char large i en eller annen variant nå. Har en Denali Llama fra før, men den blir noe for liten for meg på 187 og 120L sekk på lengre ekspedisjoner. Skal sitte 32 dager i strekk i Packraften neste sommer, så vurderer en av kiparaene eller en alpackaraft explorer 42. 
Tok karasjohka i sommer med 3 alpackarafts og 1 kipara, men kiparaen hadde massive problemer med ventilen, så er en del jeg må undersøke der først før jeg går til innkjøp. Kan ikke risikere at ventilen ryker når vi skal bevege oss 400 kilometer på vann. 

2019 modelle dere brukte da. Kommer helt ny ventil på 2021 modellene. Selger Kipara :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kolbjørn Kristiansen skrev (2 timer siden):

Ja samtlige kommer med finne inkludert. Er verdt litt bare det. Selger Kipara :)

Det dere skal se opp for, er at alle Kipara modellene, som Kolbjørn Kristiansen kaller for "identiske Lars Monsen modeller"på sin salgs nettside, i praksis ikke er helt like!!!!!!De har to helt ulike patenter spruttrekk. 

Utover denne misvisende reklamen, er Kipara ett fint produkt. Går meget godt i vannet, bedre enn Alpackaraft.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenrisfrøya skrev (1 minutt siden):

Det dere skal se opp for, er at alle Kipara modellene, som Kolbjørn Kristiansen kaller for "identiske Lars Monsen modeller"på sin salgs nettside, i praksis ikke er helt like!!!!!!De har to helt ulike patenter spruttrekk. 

Utover denne misvisende reklamen, er Kipara ett fint produkt. Går meget godt i vannet, bedre enn Alpackaraft.

 

Ja stemmer det, men blir helt likt fra neste år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

anbefaler kajakk stil på spruttrekket. da slipper du vann i båten og kan padle litt røffere stryk. glidelås bak er også en god ide. da kan du laste opp båten innvendig. kokopeli og alpackaraft har begge gode modeller med disse funksjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei,

Skal kjøpe packraft - tenker kanskje Kipara Char 245 eller 265 uten tizip. (begge har maksvekt 200kg) Er 186 og 100kg. Sekk i front, alt fra 20-50 kg. Kun rolige elver/innsjø/sjøen/fiske.

Noen andre forslag jeg bør titte nærmere på ? Gjerne ned mot 3 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikkel-Rev skrev (2 timer siden):

Hei,

Skal kjøpe packraft - tenker kanskje Kipara Char 245 eller 265 uten tizip. (begge har maksvekt 200kg) Er 186 og 100kg. Sekk i front, alt fra 20-50 kg. Kun rolige elver/innsjø/sjøen/fiske.

Noen andre forslag jeg bør titte nærmere på ? Gjerne ned mot 3 kg.

Maksvekta mener jeg å ha lest blitt redusert med 25-30 kg på 2021 modellene. Men du veier jo 100 kg og sekken 50kg, så da har du fortsatt lastekapasitet til litt fisk på 25 kg;)

 

mener jeg leste i samme artikkel at de i tillegg har blitt tyngre enn 2020 modell, samt at spruttrekk ikke kan demonteres på 2021 modell.

Endret av Fenrisfrøya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.