Gå til innhold
  • Bli medlem

Shimano stc vs berkley pulse xcd


KS10

Anbefalte innlegg

Annonse

Hvis du fisker mye i fjellvann har du ofte behov for lange kast, man kaster lengre med en 9 fot enn en 8 fot stang. Har selv shimano stc 8"/9", og har som oftest med en Berkley 7" i tillegg, til bruk i elver. Da har jeg 3 lengder å velge i,og bærer bare to haspelstenger. Nå står  Produsent Shimano på egne bein(tidligere under vingene på Elbe), noe som har resultert i kraftig prisnedjustering. Tidligere kostet stc 8/9 ca 2000kr, nå koster de ca 1200kr.(Gero fiske Lillestrøm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Fenrisfrøya said:

Hvis du fisker mye i fjellvann har du ofte behov for lange kast, man kaster lengre med en 9 fot enn en 8 fot stang. Har selv shimano stc 8"/9", og har som oftest med en Berkley 7" i tillegg, til bruk i elver. Da har jeg 3 lengder å velge i,og bærer bare to haspelstenger. Nå står  Produsent Shimano på egne bein(tidligere under vingene på Elbe), noe som har resultert i kraftig prisnedjustering. Tidligere kostet stc 8/9 ca 2000kr, nå koster de ca 1200kr.(Gero fiske Lillestrøm)

Hvilke erfaringer har du med stc da? Kjente såvidt på den i butikken, og syntes kanskje den virka litt "blaut". Hvilken aksjon har den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KS10 skrev (2 timer siden):

Så du vil si at den har helaksjon?

Jeg liker carbonstenger, og denne stc stanga er carbon. Den føles for meg akkurat passe myk slik at mine kast blir presise og at det er er utrolig morsomt å kjøre fisk på slike stenger med en passende snelle. Dette er egenskaper som gjør at jeg velger denne stanga. I tillegg er den veldig pakkvennlig på tur med storsekk. Spør du noen andre, kan det være de er uenig med meg, smaken for fiskestenger er som baken:)- delt, og denne stanga er 6-delt:)

Endret av Fenrisfrøya
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenrisfrøya skrev (42 minutter siden):

Den føles for meg akkurat passe myk slik at mine kast blir presise og at det er er utrolig morsomt å kjøre fisk på slike stenger med en passende snelle. Dette er egenskaper som gjør at jeg velger denne stanga. I tillegg er den veldig pakkvennlig på tur med storsekk. Spør du noen andre, kan det være de er uenig med meg, smaken for fiskestenger er som baken:)- delt, og denne stanga er 6-delt:)

Kan stille meg bak dette utsagnet, jeg kjøpte STC 210-240(7/8") 3-14gr i fjor og har blitt veldig glad i den stanga :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.