Gå til innhold
  • Bli medlem

Verdi Optimus 99?


DROMEDILLA

Anbefalte innlegg

Annonse

På ebay går de for alt fra noen hundrelapper (godt brukte og stygge) til drøyt et par tusen for penere utgaver. Denne er svært pen, så jeg tror nok selgeren kan få 3000.- for den om han legger den ut på ebay og noen asiater ser den. Jeg solgte en brukt Optimus Loke til Taiwan for mer enn det, og en ubrukt Optimus 111 til Kina for litt mindre :-) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, DROMEDILLA said:

På finn da? 

Den ubrukte hundreogelleveren la jeg ut på finn, og det var en kineser som kjøpte den. Asiater er innom finn og andre nasjonale bruktmarkeder, i tillegg til ebay. De betaler gjerne mer enn nordmenn gjør, og bruker google translate for å kommunisere. Handelen med vedkommende jeg solgte til var helt uproblematisk.
Noen nordmenn kjøper visse primuser på finn, pusser dem opp og legger dem ut på ebay til mye høyere pris. Da når de et større marked. Hvis Optimus 99 er rimelig sjelden får du en god pris i Asia hvis den er i strøken stand, og den du viser ser jo flott ut.
Jeg tror jeg har liggende enda en ubrukt 111, skal prøve meg på ebay etter hvert.

Endret av Bjørn J
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det egentlig å selge slike ting på ebay? Jeg har en 111 jeg ikke bruker etter jeg fant en bedre. Hadde vært gøy å prøve ebay. Må jeg fylle ut noen dokumenter eller legge med noen papirer, eller klistrer jeg bare på en vanlig pakkelapp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal sende til utlandet må du fylle ut en tolldeklarasjon på posten, der skal du skrive verdi og hva pakken inneholder. Tips: Ikke skriv "gasoline stove", da riskerer du at pakken ikke kommer frem eller til og med blir destruert. Jeg tror jeg skrev camping equipment eller noe sånt. Og selvfølgelig må primusen være fullstendig tømt for brennstoff.
Ta betalt med PayPal, det er tryggest. Og husk at ebay tar en liten andel av salgssummen. Fraktkostnader til utlandet er høye, og det er forskjell på frakt innen Europa og resten av verden. Det må du spesifisere i annonsen.
Gode bilder er viktig, også nærbilder av detaljer. Bilde med full flamme er smart (dersom det ikke er en ubrukt 111, selvsagt :-) ).

Endret av Bjørn J
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.