Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva erstatter lommekjent sin stilager?


Tittei

Anbefalte innlegg

Jeg vet, det er spurt om før, så ikke drep meg. Orker bare ikke google/søke i kveld. Beklager. 

Savner veldig lommekjent der jeg kunne lage en rute fra punkt til punkt også fulgte den automatisk stier og veier uten at jeg måtte lage 100 mellompunkter pga svinger. Er det noen kart som har en tilsvarende funksjon? Primært ipad, men begge plattformer er aktuelle. 

Endret av Tittei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du skriver "begge plattformer er ok" så regner jeg med at du kan kjøre Android også. Da bør du sjekke ut Locus Map, som i mine øyne er det beste og mest komplette GPS/kart verktøyet å få tak i. Locus Map har selvfølgelig ruting på stier og flere forskjellige kart du kan velge mellom. Du har mulighet for offline kart, offline ruting og offline høydeprofiler. Appen er stappfull av funksjonalitet. 

På bildet under har jeg laget en rute fra Hellevassbu til Litlos, ved hjelp av kun to punkter.

Screenshot_20201026_073501_menion.android.locus_pro.thumb.jpg.705fd00b75d706985fb7fbe105e89ee2.jpg

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg har fundert og jobbet litt med en ekstern tilbyder som hadde en ganske kul ‘app’ for Invision - der man kan/kunne legge inn ruter og dele ruter osv - ikke helt ulik Lommekjent .

Dessverre omkom han i en trafikkulykke så det gikk i vasken, men jeg har appen på et testedomene slik at om appen frigis kan det være håp om å videreutvikle det som et entusiast prosjekt .
 

Jeg fikk også lovnad om å få kjøpe domenet fra Lommekjent, og dette skulle jeg få overta ved nyttår, men de ønsker å beholde det litt til nå så det er jo opp til dem.

Der er så mange flinke folk både her og eksternt, så å få til noe spennende er absolutt mulig. Det kan jo være at vi kan gjøre noe på forumet her også - slik at hver bruker har sine  ruter i sin profil. Den appen fungerte i hvertfall slik, men den var utviklet for mc- så litt endringer måtte uansett blitt gjort.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.