Gå til innhold
  • Bli medlem

H7 som slår seg av


Lofoten-Møring

Anbefalte innlegg

Har ei trofast gammal Led Lenser H7 som jeg liker svært godt. OK så er det kanskje ikke verdens beste lykt, men det tiltaler meg at den er så enkel og zoomfunksjonen er god. Har dessuten et litt nostalgisk forhold til den siden det var min første "ordentlige" hodelykt. Vanligvis er det denne som ender med å bli med på tur. 

Nå har den begynt å tulle. Slår seg av innimellom. Batteriene er bra så det er ikke problemet. Når jeg kakker litt på den kan den ofte slås på igjen. Sikkert kontaktproblemer av noe slag, men jeg er definitivt ingen elektriker. Noen tanker om hva som er feilen og hvorvidt det enkelt lar seg fikse? Har ikke egentlig lyst å pensjonere den 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan være kablene som er dårlige. Evt en kobling der. Kabler kan jo byttes, men det krever nok lodding og liming, og det er høy sannsynlighet for å ikke få det vanntett etterpå. 
Kan også være spenningsregulatoren på batteripakke som er slitt. Det er verre og reparere tror jeg. 
 

Sjekk ut LED Lenser H6R. Det er omtrent det samme som min H7R, som jeg er omtrent like glad i som du er i din. Da kan du lade den med batteribank f.eks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

En gang solgte jeg blant mye annet navigasjonsutstyr også LED-lenser hodelykt. På de eldre var det et kjent fenomen, at kabelforbindelsen gikk i stykker. Var de relativt ny byttet vi og returnerte til importøren. Din er nok for gammel til det. Du kan teste ved å tenne og så ruske litt i kabelen. Ellers er det batterikontakter eller dimmeren.

Det er mulig å reparere kabelen, men da må du lodde. Som regel blir det vanntett nok med elektriker tape eller krympestrømpe som varmes.

Elgen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.