Gå til innhold
  • Bli medlem

Helgetur Trillemarka


Eikenes

Anbefalte innlegg

Hei!

Er på vei til et par netter i Trillemarka til helga. Men synes det er vanskelig å finne ut hvor det er mest mulig avsidesliggende 😄 på kart er det jo merket av hytter og buer i alle mulige kriker og kroker. 

Noen som har tips til hvor man kan parkere og gå inn i tilnærmet urørt villmarksområde i Trillemarka? Helst fra østsiden. Har med fiskestang og telt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig fint i område Langseterfjellet - Minneskleiv - Seteråsen. Du kjører opp Grytelvveien og parkerer ved Tråenvatna.
Det har kommet litt snø der oppe denne uka, men ser det er noen plussgrader nå og meldt det samme de neste dagene, så mulig det forsvinner, men kan være greit å ha i bakhode :-)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

whistler skrev (1 time siden):

Det er veldig fint i område Langseterfjellet - Minneskleiv - Seteråsen. Du kjører opp Grytelvveien og parkerer ved Tråenvatna.
Det har kommet litt snø der oppe denne uka, men ser det er noen plussgrader nå og meldt det samme de neste dagene, så mulig det forsvinner, men kan være greit å ha i bakhode :-)

 

Herlig! Takk for svar. Ut fra kartet ser det ut til å være fint å gå fra parkeringen der og opp dalen mellom Langseterfjellet og Steinfjellet (Grønlitjønn står på kartet) og rundt på baksiden der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eikenes skrev (1 time siden):

Herlig! Takk for svar. Ut fra kartet ser det ut til å være fint å gå fra parkeringen der og opp dalen mellom Langseterfjellet og Steinfjellet (Grønlitjønn står på kartet) og rundt på baksiden der. 

Det enkleste er å runde rundt nordsiden av det sørlige Tråenvatnet og så kan du enten gå nesten til sydenden av det nordre Tråenvatnet og gå inn derfra eller mer rett vest som er brattere. Jeg har bare gått inn der på snøføre på fjellski og da har jeg valgt den litt lengre, men slakere ruta opp via Nordre vannet. 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

whistler skrev (7 timer siden):

Det enkleste er å runde rundt nordsiden av det sørlige Tråenvatnet og så kan du enten gå nesten til sydenden av det nordre Tråenvatnet og gå inn derfra eller mer rett vest som er brattere. Jeg har bare gått inn der på snøføre på fjellski og da har jeg valgt den litt lengre, men slakere ruta opp via Nordre vannet. 

Ok. Ser at jeg kan følge ut.no sin turforklaring til baksiden der over Langsetervarden. Tror du jeg kommer meg over mot Minneskleiv via Langsetervarden? Det er ikke såå snøfylt? 😛 tror jeg lar fiskestanga bli igjen hjemme 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eikenes skrev (1 time siden):

Ok. Ser at jeg kan følge ut.no sin turforklaring til baksiden der over Langsetervarden. Tror du jeg kommer meg over mot Minneskleiv via Langsetervarden? Det er ikke såå snøfylt? 😛 tror jeg lar fiskestanga bli igjen hjemme 😄

Det går nok helt fint. Tror nok ikke isen har lagt seg, med værmeldinga som er nå, så du kan nok ha med deg fiskestanga, men om fisken biter er noe helt annet ;-) Ser frem til turrapport!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

whistler skrev (På 22.10.2020 den 22.34):

Det går nok helt fint. Tror nok ikke isen har lagt seg, med værmeldinga som er nå, så du kan nok ha med deg fiskestanga, men om fisken biter er noe helt annet ;-) Ser frem til turrapport!

Turrapport kommer. Men å komme seg over myra fra parkering og rundt nordenden av nedre Tråtjønn var en særdeles våt opplevelse. Der gikk elver og bekker og myr i ett 😅 legg på 5 cm våt snø, tjukk tåke og null sikt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eikenes skrev (10 timer siden):

Turrapport kommer. Men å komme seg over myra fra parkering og rundt nordenden av nedre Tråtjønn var en særdeles våt opplevelse. Der gikk elver og bekker og myr i ett 😅 legg på 5 cm våt snø, tjukk tåke og null sikt.

Ikke sjokkerende det nei 🤣 Håper det ble en fin tur allikevel :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.