Gå til innhold
  • Bli medlem

Skallbukse - bib + ikke lange ben , hva er alternativene egentlig?


lommelun

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å hjelpe min samboer til å finne en skallbukse hun kan trives i... Det er ikke lett så jeg håper på gode innspill..

Hun ønsker seg entydig en bukse med bib form så alt av lave bukser er uaktuelt - Men den trenger ikke nå til haka. Utfordringen er jo at hun bare er 160cm høy og etter 2 unger og hun er ikke syltynn. Så str. XS som kanskje passer i lengden blir for små over ræva.

Buksa skal brukes til skiturer, skikjøring og tur og lek forøvrig. 

Referansen er Norrøna Trollveggen som jeg har, men som ikke finnes i bib dame modell.

Disse er vurdert:

- Arcteryx Beta SV bib wimens , str. Medium- Short // Jæskla fin og jæskla dyr

- Norrøna Trollveggen herre/unisex modell , og få den sydd kortere

- HH Odin Mountain , Men mistenker at dem er lange i beina og at str.S enten blir for trang over ræva og at str.M blir alt for lang i beina.

 

Noen andre som har funnet noen eminente løsninger for småfolk?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
HunterHunted skrev (2 timer siden):

Nå mener jeg at bortimot alle arcteryx-modellene fås i både kort/vanlig/lang versjon. Sjekk nettsiden. 

Problemet med arcteryx er prisen på 6 lapper og at det kun virker som det er fjellsport som har medium-short. Min lokale butikk får ikke tak i denne str fordi importøren er tom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok hende du/hun er nødt til å korte ned en bukse som sitter bra ellers. Noen ganger kan det være enklere å ta overflødig lengde rett under kneet, isf nederst på buksa. Da kan man slippe å korte ned eventuelle glidelås samt legge opp på nytt.

Om man har lit erfaring med symaskin går det faktisk an å sy en passende bukse fra scratch også. Kan være mye penger å spare😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arcteryx er tipp topp når man først har funnet sin passform. Om det skulle være noe er det delaminering, og en sjelden gang glidelåser. Så vær obs på det før garantien løper ut :)

 Hvor får Dere forresten disse rabatkodene fra FS fra? 😯Abonnerer selv på nyhetsbrev fra FS uten å fått noe som helst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.