Gå til innhold
  • Bli medlem

Bostonventil


Kurt S

Anbefalte innlegg

Annonse

Sikker på at det ikke er lufta i båten som krymper i møte med vannet som ofte er kaldere? Mine packrafter (Alpackaraft og Chipara) blir som oftest litt slappere etter litt tid i vannet og mer oppblåste om de tas opp og ligger i sola. 

Om det er selve ventilen så er det vel en reklamasjonssak? Eventuelt prøve å se om det er mulig å rengjøre ventilen eller skifte den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi opplevde AKKURAT det samme ned Karasjohka i sommer. Hadde 3 Alpackarafts og 1 kipara som var et helvete med ventilene. Det lekker i limingen mellom ventilen og duken på båten. 
Har snakket med Kipara om dette, og uten at de innrømmet det direkte, tolket jeg de slik at de er kjent med at ventilen er søppel. Det positive derimot, er at de skal komme med helt nye modeller nå over nyåret, med en helt ny ventil, så jeg vil anta det skal la seg gjøre å få sendt inn båten og få byttet hele driten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det. En lekk ventil er noe dritt når du er opptatt....... Men hos meg er det selve ventilen som lekker....høres det i hvertfall ut som. Jeg prøvde å sette membranet inn med matolje for å bedre tetting og det hjalp en del, men ikke helt. 

 

Endret av Kurt S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mine har jeg ikke merket så mye på 1-2 timer. Men når jeg har hatt båten liggende f.eks 4-5 så merkes det betydelig. Som jeg har nevnt tidligere så er det ikke ett resultat av temperaturforandring da det skjer inne i stua mi også. Nå kan man lett si at: "ok om du må pumpe opp hve 3-4 timer så er det ikke ett problem". Men jeg har den erfaringen at en lekkasje blir større etter hvert, og du vil ikke ha ett stort problem ett par tre dager ut i en 10 dagers tur. Du vil heller ikke dra på tur å lure på NÅR det blir ett problem. 

Endret av Kurt S
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Kurt S skrev (På 17.10.2020 den 18.06):

Har kjøpt en Kipara Chat packraft. Har opplevf at de bostoventilene ikke er tette. De lekker så man må etterfylle etter en tids bruk. Er det noen som har tips, erfaringer etc?

Det er nok brukt en billig ventil, vi selger 3 ulike merker som benytter boston ventil på packraftene og har aldri hverken opplevd dette problemet eller hørt om at kunder har problemet. Mulig du kan bytte ut lokket med et som er tett hvis du finner noe av bedre kvalitet i samme dimensjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus Hole Olsen skrev (1 time siden):

Det er nok brukt en billig ventil, vi selger 3 ulike merker som benytter boston ventil på packraftene og har aldri hverken opplevd dette problemet eller hørt om at kunder har problemet. Mulig du kan bytte ut lokket med et som er tett hvis du finner noe av bedre kvalitet i samme dimensjoner. 

Da prøver jeg å bytte ventilen med noe dyrt. Ikke aner jeg om det var en billig ventil for jeg har ikke byttet den mens båten har vært i mitt eie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurt S skrev (På 22.1.2021 den 12.02):

Da prøver jeg å bytte ventilen med noe dyrt. Ikke aner jeg om det var en billig ventil for jeg har ikke byttet den mens båten har vært i mitt eie. 

Høres fornuftig ut. Boston ventiler er jo billig uansett, så det bør ikke koste de allverdens å teste litt forskjellig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.