Gå til innhold
  • Bli medlem

Kobber pakning sprit skål Optimus 111?


Påsan Joti

Anbefalte innlegg

Annonse

To tips.  Å lage en kobberpakning er enkelt -om du har en kobberplate da.  Bruk et eller annet rundt og riss.  Bor ut riktig diamer i senter.  Hold produktet  med den tang over flammen på Optimusen din slik at den gløder.  Eller du får de i en maskinforetning eller en båtforhandler.  Og om du fremdeles har problemer gi meg de riktige mål og jeg skal lage en eller to til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom42 skrev (14 timer siden):

To tips.  Å lage en kobberpakning er enkelt -om du har en kobberplate da.  Bruk et eller annet rundt og riss.  Bor ut riktig diamer i senter.  Hold produktet  med den tang over flammen på Optimusen din slik at den gløder.  Eller du får de i en maskinforetning eller en båtforhandler.  Og om du fremdeles har problemer gi meg de riktige mål og jeg skal lage en eller to til deg.

Klarte ikke å dy meg.  Boret ut et 6 mm hull i en kobberplate.  La på en vanlig  skive og sentrerte med et 6 mm bor.  Risset rundt og klippet mded en vanlig saks. Men hvis du vil unngå trouble - ikke bruk mors saks.  At den ikke er helt rund ytterst spiller ingen rolle.  Deretter glødet jeg den.  Jeg har brukt mine hjemmelagde pakninger mange ganger på båtmotorer.  

 

 

432686569_Pakningoptimus(2).JPG.c87cfcf9f43d362361c47f50f4e77875.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spritskålen til 111 blir ikke ekstremt varm så pakningpasta som tåler varme funker greit, plast og gummipakning vil antagelig smelte, men bly og tinn burde holde.  en papp pakning (melkekartong) vil holde overraskende lenge, men neppe i årevis.  Mage turn med gjengetape, eller tanntråd vil også overaske deg over hvor godt det holder. Dette er erfaringer fra feltreparasjoner som jeg har vært litt sein med å gjøre noe med seinere.  Det er helt utrolig hvor tanntråd kan funke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.