Gå til innhold
  • Bli medlem

Brenselflaske til Optimus Nova


Panzer

Anbefalte innlegg

Annonse
Pettit skrev (14 timer siden):

Fått tak i en brenner.  Men ikke flaske. 
ser ut som det er relativt umulig å fikse Optimus flakse så spm er om det funker med flaske fra Primus eller MSR

 

tips?

Det er mange netbutikker som har Optimus brenselflaske. Fysiske butikker er det færre av men en del XXL butikker har 1.0 L  utgaven og litt færre i 0,6 L utgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har rota litt rundt og testet, MSR flaska funker på min eldgamle Novapumpe. MSR flaskene har nå fått en skrå topp, og ikke alle pumper passer like bra, og ikke alle flasker passer like godt på de nye MSR-pumpene.  MSR brukt opprinnelig SIGG flasker, men sigg hadde litt problemer  med en serie flasker hvor noen begynte å lekke.  Den gjengede delen var bare presset fast i toppen av flaska og det holdt ikke. Jeg er overbevist om at det sørger SIGG for at ikke skjer igjen. En del kinaflasker har samme fasong som siggflaskene men jenger og flaske  er i et stykke. Jeg har ingen tro på at de Optimus har bedre kvalitet. 

Ta en kikk om du finner noe her:
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_nkw=camping+fuel++bottle&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_sop=15

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.