Gå til innhold
  • Bli medlem

Større tarp


Bhh

Anbefalte innlegg

Ser etter en tarp av litt størrelse, for 3-4 personer. Tenkte først at ca 3x3meter ville være nok, men det blir nok litt lite, eller?

Har gått over på å se på Sydvang sine, både 19 og 15, mest fordi det ser ut som de gir mange kvm til prisen. 

Men, så kom jeg over Lars Monsens tarp. Er det noen som har prøvd denne eller har noen teorier om hvordan den vil fungere? 

https://larsmonsen.no/product/lars-monsen-bushwacker-tarp-large1?gclid=Cj0KCQjwoJX8BRCZARIsAEWBFMIjEyp200icukauc78R-2q6KX598GMvX2qigInxcnSUvgypXQ0aR_saAsAJEALw_wcB

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har denne fra magasinet til 399,- og er fornøyd. Har hatt 3x3 versjonen i 4 år og den er like fin(dog noe gnisthull fra bål som er selvforskyldt). 

Som han over sier, jeg kjøper heller billige tarper som man er villig til å bruke uten å bli redd. I mitt tilfelle får man mer enn 7 slike tarper for prisen av Monsen sin. Vet ikke om den monsen lager er 7 ganger bedre. I tillegg er jeg ikke så gira på den tres-is fargen tarpen. 

Endret av Navigatøren
trykket for tidlig.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navigatøren skrev (11 timer siden):

Jeg har denne fra magasinet til 399,- og er fornøyd. Har hatt 3x3 versjonen i 4 år og den er like fin(dog noe gnisthull fra bål som er selvforskyldt). 

Som han over sier, jeg kjøper heller billige tarper som man er villig til å bruke uten å bli redd. I mitt tilfelle får man mer enn 7 slike tarper for prisen av Monsen sin. Vet ikke om den monsen lager er 7 ganger bedre. I tillegg er jeg ikke så gira på den tres-is fargen tarpen. 

Takk for svar! Jeg syntes heller ikke fargen var noe særlig! 

Vekt teller litt for meg da jeg ikke er så sterk og det ellers blir mye annen oppakning med småbarn. Men tror du 3x3 er nok for en liten familie? For prisen var jo god! Hvordan er det med antall fester og kvalitet på barduner?

Endret av Bhh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen Ørud skrev (11 timer siden):

Jeg kan garantere at i stedet for Monsen sin hadde jeg kjøpt 3 slike og fortsatt hatt penger igjen: 

https://www.revir.no/products/tarp-ripstop-3x4-meter-m-teltplugger

Jeg har brukt mine mye de siste to årene og er kjempefornøyd: 

Hegn Tarp by Revir Oslo

 

 

 

Tusen takk, den må jeg se nærmere på! Er den stor nok for å lage møne og ha plass til en liten familie under? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bhh skrev (1 minutt siden):

Tusen takk, den må jeg se nærmere på! Er den stor nok for å lage møne og ha plass til en liten familie under? 

Den er som du ser 4x3 meter og dermed bare hårfint mindre enn Monsen sin. Min bittelille famile får plass (vi er 3) 😉

 

Dette gir kanskje et bedre synsinntrykk av størrelsen...

 

20200719_141028.thumb.jpg.9626652ca4cb9ff93c1a78b47fc899f0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen Ørud skrev (1 minutt siden):

Den er som du ser 4x3 meter og dermed bare hårfint mindre enn Monsen sin. Min bittelille famile får plass (vi er 3) 😉

 

Dette gir kanskje et bedre synsinntrykk av størrelsen...

 

20200719_141028.thumb.jpg.9626652ca4cb9ff93c1a78b47fc899f0.jpg

Tusen takk! Ja den ser jo stor nok ut😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magasinet har en 3x3 til 299 og den jeg linket på 4x3. Vektforskjellen er ikke så stor på de. Når det kommer til bardunene så har de holdt godt for min del i hardt vær. Men de strammelåsene har jeg fjerna da de ikke klarer å holde låsingen i sterk vind. Jeg ville gått for 3x4 om dere er flere.

Endret av Navigatøren
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at Magasinet har en på 3.5x3.5 m. også, om man ønsker en kvadratisk. Passer bedre enn 3x3 om man vil bruke den over hengekøye uten å henge den opp diagonalt. Jeg synes den til Lars Monsen er dyr, og lurer på hvor mye man betaler for merkenavnet. Lars Monsen designet noen kniver også, men jeg vet ikke hvor populære de er. Jeg liker dem ikke. Og som andre nevner er ikke fargene på monsentarpen noe jeg ville valgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hege P. skrev (4 minutter siden):

Jeg mener at Magasinet har en på 3.5x3.5 m. også, om man ønsker en kvadratisk. Passer bedre enn 3x3 om man vil bruke den over hengekøye uten å henge den opp diagonalt. Jeg synes den til Lars Monsen er dyr, og lurer på hvor mye man betaler for merkenavnet. Lars Monsen designet noen kniver også, men jeg vet ikke hvor populære de er. Jeg liker dem ikke. Og som andre nevner er ikke fargene på monsentarpen noe jeg ville valgt.

Tusen takk! Det heller nok mot en på rundt 3x4, og jeg har helst lyst på grønn og helst under 1500 så de lover bra de alternativene fra Magasinet! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.