Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefaling av gode gamasjer til herlårsbruk


eivind018

Anbefalte innlegg

Annonse
REs skrev (3 timer siden):

Stroppene som går under skoene er forbruksvare om sommeren. Jeg skifter disse ut med solide  skolisser, det holder mye lenger enn de tynne strikkene som følger med. 

Virkelig ingen dum idé. Jeg har til gjengjeld å se gamasjer som skal brukes til fotturer som har en stropp som kan vare lenge. Jo større og mer kraftig de er (i plast osv) jo kortere varer de. Da er det bedre å se på det som forbruksvare.

Kanskje enda bedre er å finne ut at det ikke er nødvendig med stropp i det hele tatt. Jeg kjøpte et par lave Mountain Equipment-gamasjer i Sveits en gang som jeg ikke har klart å finne igjen andre steder. De kom med skolisser til feste under skoen. Når de røk så fant jeg ut at jeg egentlig ikke trengte dem. Så lenge det er en relativt stram stretch i nederste delen av gamasjene og en krok til å feste den foran så holder de overraskende godt på skoen. Jeg bruker dem på alle turer i både snø, myr og gjørme og har aldri hatt problemer med at de glir opp. Slipper da også at gjørme, snø og is fester seg i en klump på stroppen under skoen. Enkelte gamasjer har også en slags gummi på innsiden helt nederst. Da er det virkelig ikke noe å frykte for at de glir opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.