Gå til innhold
  • Bli medlem

71 grader nord og Blåfjellenden.


REJOHN

Anbefalte innlegg

Annonse

Hvis man har sett ei hulder så har mann sette ei hulder, det er det vel ingen tvil om. Jeg så ei hulder ved Langevann en gang, dvs. jeg kan ikke være helt sikker, for jeg kunne ikke se om hun hadde hale, men en høyreist kvinneskikkelse med klær og hår fra en helt annen tid enn vår. Hun var så tydelig at jeg spurte om det kom folk så sent, men så ble jeg oppmerksom på klærne og skjønte at det ikke var en fjellvandrer av dagens modell. Så forsvant hun i løse luften, eller ned i bakken, jeg vet ikke.

Men tror jeg virkelig at det var ei hulder? Vel, hva kunne det ellers være? Hvis man mener at alt man ikke kan bevise bare er tull og overtro så beveger man seg raskt over i en diskusjon om religion etc. og det trenger vi ikke gjøre her. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

REs skrev (17 minutter siden):

Men tror jeg virkelig at det var ei hulder? Vel, hva kunne det ellers være?

Jeg har aldri vært så heldig å se noe slik, selvsagt var det ei hulder. (Det må være to sorter hulder i Norge. Den vestnorske hulder hadde ikke hale...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint inne på Blåfjellenden nå om høsten, og nå lengter jeg til fjells. I år har jeg bare hatt en snartur in til Viglesdalen med ny brannstige til den nye hytta, men ellers ingen ting. Hadde beregnet en høsttur, men så fikk jeg nærkontakt med en sirkelsag og nå har jeg gått en stund med bandasje og gips på høyre hånd. Da stoppet arbeidet med å renovere et bad opp og det eneste jeg kan gjøre er å gå å se på at høsten går mot vinter og at badet og gangen utenfor ser ut som et anleggsområde.  Men det blir vel en ny mulighet får vi håpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

REs skrev (3 minutter siden):

Det er fint inne på Blåfjellenden nå om høsten,

Jeg har hatt mange virkelig flotte morgener på Blåfjellenden i det siste. 

Sirkelsag på egenhånd, høres ikke bra ut. håper det går bra. 

(En enkel tur- (for det meste på vei), men med skikkelig flott natur, var inn til Lanes. Som erstatning for skikkelig fjelltur, er ikke dette noe, men som start på en ny runde - virkelig noe å få med seg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å få med meg minst en ukestur i løpet av sommeren, men i år ble det  ikke noe av. Dette viruset som folk plent skal drive på med ødela mye for turer som innbefatter overnatting på hytter. Jeg kunne jo bruke telt, men det er jo litt stas å komme inn på en hytte etter en dagsmarsj i fjellet, sette seg i en god stol, lage litt god mat og sove i en seng. Litt luksus må man vel kunne unne seg når man er blitt så voksen som meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig fått tid til å se de to første episodene, men jeg må si jeg er litt overrasket over hva slags folk de tar med seg til fjells. Kaffelatte generasjonen, folk fra en asfaltjungel som ikke en gang klarer å holde soveposen tør. De griner og spyr og forstår ikke en gang at man må fylle på med mat når energien er brukt opp. Lurer på om de forstår at man må fylle bensin på bilen når tanken er tom?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

REs skrev (57 minutter siden):

De griner og spyr

Det burde ikke overaske lenger, men jeg blir stadig forundret over at mange som melder seg på disse hardt krevende programmene, ikke har skjønt at det faktisk er tungt og hardt, både psykisk og fysisk. Ble passe oppgitt når første person begynte å klage og ville hjem etter knappe 5-6km inn i første etappe på første dagen -_-

Heldigvis fortsatte ho(har forløpig bare sett 1. episode!), men er jo stadig programmer der de trekker seg ganske kjapt. I en sesong av "Alone" i USA, var det en som trakk seg etter 7 timer pga han så en bjørn. Da har man jaggu ikke skjønt hva det går ut på og hva man har meldt seg på. Virker nesten som noen tror at det er litt filming, og så tilbake på flott hotell på kvelden. Det er synd når folk trekker seg så kjapt over dårlige grunner i slike programmer, for det ligger ganske mye arbeid og organisering bak slike program, og noen andre personer kunne kanskje fortjent plassen bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian J. Vabø skrev (33 minutter siden):

Det burde ikke overaske lenger, men jeg blir stadig forundret over at mange som melder seg på disse hardt krevende programmene,

Minner litt om Discovery-serien "Naked and afraid". To mennesker skal overleve i 21 dager i villmark som (regel en eller annen jungel). Splitter nakne, kun med en enkelt valgfri gjenstand.

Og så klages og gråtes det over at det er kaldt om natta, fullt av stikkende, blodsugende innsekter og så videre. Leser de seg ikke opp litt for de melder seg på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.