Gå til innhold
  • Bli medlem

Kart fra gammel oregon til ny


arif1998

Anbefalte innlegg

Annonse

Been there, tried that. Dersom det er Garmin sine kart, så gjelder lisensen kun for den enheten de ble opprinnelige installert på:
support.garmin.com/en-US/?faq=DCJAZJAYCz9ZUoOqNrC419

Gratis alternativ:  frikart.no/   Det ligger flere tråder her inne (under Utstyr/ Navigasjon) som diskuterer disse og andre kart til Garmin GPSer. For eks også kart fra kartmannen.no (ikke gratis).

Endret av zimwalker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at vist du har kjøpt nedlastbare kart fra Garmin, vil de kun fungere på den enheten de ble kjøpt til.

Men hvis du kjøpte kartet på en Garmin brikke. Så kan du flytte kartet mellom enheter. Da kartet er låst til brikken og ikke enheten.

https://support.garmin.com/en-US/?faq=dU9wDEj2B47gL3gTm9ZXI9

Endret av Dortase
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dortase skrev (4 timer siden):

Men hvis du kjøpte kartet på en Garmin brikke. Så kan du flytte kartet mellom enheter. Da kartet er låst til brikken og ikke enheten.

https://support.garmin.com/en-US/?faq=dU9wDEj2B47gL3gTm9ZXI9

Fint hvis du har rett, men der står jo at du ikke kan bruke kartet på mer enn en enhet, selv om de sier at du kan bruke SD kortet i andre kompatible enheter. Vil tro at de har "stengt den bakdøra" ved at GPS'en ser etter og legger igjen spor, enten i kartfila eller på installasjonsmediet. Finner den at "andre har vært her før meg" så får du ikke installert. Men som sagt, fint om du har rett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutes ago, zimwalker said:

Fint hvis du har rett, men der står jo at du ikke kan bruke kartet på mer enn en enhet, selv om de sier at du kan bruke SD kortet i andre kompatible enheter. Vil tro at de har "stengt den bakdøra" ved at GPS'en ser etter og legger igjen spor, enten i kartfila eller på installasjonsmediet. Finner den at "andre har vært her før meg" så får du ikke installert. Men som sagt, fint om du har rett.

SD-kortet kan flyttes mellom kompatible dingser så mange ganger du vil. Men dermed kan du bare ha den på en dings av gangen. Eller egentlig er det forsåvidt mulig å kopiere kortet til et annet tomt kort og dermed bruke det på flere dingser samtidig, men det krever litt datakunnskap (etter det jeg har hørt :-) )

Endret av Bjørn J
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arif1998 skrev (34 minutter siden):

Men når jeg flytter sd-kortet til den nye enheten ser jeg ikke noen av kartene? Og begge er jo Oregon ☺️

Men hvordan har du kjøpt kartet? Forhåndprogramert på SD kort eller lastet ned selv digitalt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dortase skrev (14 timer siden):

Men hvordan har du kjøpt kartet? Forhåndprogramert på SD kort eller lastet ned selv digitalt?

Bjørn J skrev (14 timer siden):

Du må inn i menyen og aktivere det kartet du vil bruke.

Problemet er at jeg ikke kan se kartene i menyen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.