Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Breheimen 3/4


Panzer

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg kan ikke si noe om 3 eller 4, men jeg kan si at jeg er svært fornøyd med Breheimen 2. Teltet er lett å sette opp og stramme så det står støtt. Det er god avstand mellom yttertelt og innertelt. 

Jeg er 191 lang og følte jeg hadde god plass til å ligge og sitte. Jeg brukte et Exped HI Duo LW underlag, ettersom jeg ikke får sove uten å ha litt tumleplass. Dette passet fint inn i teltet, med endel cm til overs i alle retninger. Det er svært god plass til 2 personer.

På innsiden er det hendige lommer, både til småting og til dørdukene.

Forteltet er stort, slik at jeg kan lagre utstyr der, samtidig som jeg har all plassen jeg trenger til å gå inn og ut. 

Mange glidelåser i åpningene, slik at du kan åpne teltet slik du selv ønsker. 

Jeg er svært fornøyd med teltet. Jeg var litt usikker til å begynne med, pga vekten, men det gikk fint. Antar at du skal ha med andre siden du spør om 3 eller 4, så da er det en smal sak å fordele vekten. 

Håper dette hjalp noe. 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar

utfra duk og spesifikasjoner er det vel likt et telt i Pro serien ser det ut som. Samme duk og stenger. vekten er ikke så krise for meg. Skal brukes med barna så vil ha et de kan «herje» litt i uten at det ryker. Akkurat solgt et Fjellheimen 3 SL da det krever litt mer hensyn 👍🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ser nå at info XXL opplyser er noe man skal ta med en klype salt. F eks vannsøyle på bunnduk på teltet i de forskjellige størrelsene 🤣🤣

Breheimen2 : 12000mm

Breheimen 3: 7000mm

Breheimen 4 : 120000mm

Breheimen 2 og 4 har 4700mm vannsøyle på ytterduk mens Breheimen 3 kun har 3000mm . 
 

skal dog nevnes at Breheimen 3 har en vekt på 345g så tatt i betraktning er det jo ganske ok at den er litt dårligere

#håpløst

 

 

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg har ikke så mye å dele, men har hatt 1 natt i Breheimen 3 nå i desember. Første telttur siden førstegangstjenesten, så lite å sammenligne med. Teltet var veldig lett å sette opp for 2 amatører, det blåste ganske godt (ene pluggen/bardunen til tarpen løsnet i løpet av natten) og det regnet hele natten. Merket ikke noe til vinden i innerteltet og teltet sto like fint dagen etter selv om bardunene ikke var festet helt slik de burde og kun halvparten av dem ble brukt. Jeg er 196cm, men det var god plass til meg og samboeren, men som uerfaren følte jeg ikke det var veldig mye plass som sikkert er vanlig når folk ikke er vant til telt. Tre av meg hadde nok blitt litt trangt... 

Tarp-bardunen som løsnet gjorde at mye vann rant rett ned på forteltet (igjen, sløvt arbeid), det hang noen dråper vann fra taket i forteltet da jeg våknet, men det hadde ikke begynt å dryppe enda, så veldig fornøyd med vannsøylen for det var skikkelig ruskevær. Ikke antydning til at vann hadde trukket gjennom ellers på ytterduken når vi tok ned teltet. Tarpen hang kun litt inn over forteltet, så resten av teltet fikk regn hele natten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.