Gå til innhold
  • Bli medlem

GPS oppgradering


arif1998

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å oppgradere GPS-en min da jeg har en gammel Oregon 300, har sett litt på Oregon 700, 751 og 750t, er det verdt å gå for de dyreste av disse? Hva er forskjellen og er det noe i samme prisklasse som er bedre? Funker kartene som jeg har på minnekortet på de nye modellene? Vil helst bestille fra xxl da jeg ønsker å delbetale det, og til slutt er det verdt det å oppgradere? Synes Oregon 300 går veldig treigt og går utfra at noen av disse er raskere☺️

Endret av arif1998
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her får du sikkert litt ulike svar. Personlig så bruker jeg ikke GPS så veldig mye på vestlandet med mindre det er tåke. Og da har jeg stort sett bare brukt mobiltelefonen fordi den er langt lettere å navigere på og med. Om man er svært bekymret for batteritid osv. kan man ha med ekstra batteri, eller rett og slett ta med den gps-enheten du har som backup. 

Dersom det er svært kaldt, eller du skal være langt vekke fra både sivilisasjon både i tid og sted så kan det være langt mer nyttig med en oppdatert GPS-enhet.

I fint vær bruker jeg mest GPS til å fastslå at jeg er der jeg tror jeg er. Resten av navigasjonen er basert på å lese terreng/landemerker og kart (som jeg ikke alltid har fremme om terrenget er enkelt).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker GPSMAP 66ST endel, spesielt på vinteren. Telefonen min (iphone7) fugere dårlig i kulda. Jeg vil gjerne ha knapper for å kunne betjene med hansker på, kan hende det fungere på dagens touch skjermer også? Min GPS er heller ikke rask. men rask nok...

Endret av Dortase
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prebb skrev (8 timer siden):

Her får du sikkert litt ulike svar. Personlig så bruker jeg ikke GPS så veldig mye på vestlandet med mindre det er tåke. Og da har jeg stort sett bare brukt mobiltelefonen fordi den er langt lettere å navigere på og med. Om man er svært bekymret for batteritid osv. kan man ha med ekstra batteri, eller rett og slett ta med den gps-enheten du har som backup. 

Dersom det er svært kaldt, eller du skal være langt vekke fra både sivilisasjon både i tid og sted så kan det være langt mer nyttig med en oppdatert GPS-enhet.

I fint vær bruker jeg mest GPS til å fastslå at jeg er der jeg tror jeg er. Resten av navigasjonen er basert på å lese terreng/landemerker og kart (som jeg ikke alltid har fremme om terrenget er enkelt).

Hei enig med deg i at telefonen er lettere å bruke, men ville bare ha en ny GPS for backup og når jeg drar i flere dager føles det litt bedre å ha med GPS også, gikk for Montana 700 pga jeg fikk denne for en god pris, takk for svar! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dortase skrev (6 timer siden):

Jeg bruker GPSMAP 66ST endel, spesielt på vinteren. Telefonen min (iphone7) fugere dårlig i kulda. Jeg vil gjerne ha knapper for å kunne betjene med hansker på, kan hende det fungere på dagens touch skjermer også? Min GPS er heller ikke rask. men rask nok...

Jaa synes det er greit å ha GPS som backup☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.