Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til rimelig pakkramme


ketilring

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en pakkramme til å bære vedsekker, gassflasker etc. den lille kilometeren inn til hytta i de periodene det ikke er pulkføre. Jeg har brukt en gammel 85L Helsport-sekk til nå, men den er akkurat for liten til at de fleste vedsekker får plass oppi, og bæresystemet synger på siste verset.

Jeg har sett på noen modeller fra bl. a. Eberlestock, men synes de blir for avanserte og påkostede for mitt bruk. Trenger tips til noe enklere og rimeligere. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med litt mekking og tilpasning med reimer til ditt behov så har du billige utgangspunkt på finn,no til å lage en pakkramme, her er noen eksempler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terka skrev (19 timer siden):

Med litt mekking og tilpasning med reimer til ditt behov...

Takk for tips, men mekking og tilpasning kommer ikke til å skje, kjenner jeg meg selv rett. Jeg må ha noe fiks ferdig. :) 

Jeg fant noe fra Fjällräven som heter Fire Brigade Frame, som egentlig er akkurat det jeg er på jakt etter. En enkel aluminiumsramme med hoftebelte og skulderstropper. Bare synd den er så overpriset. 1500,- hadde kanskje vært en akseptabel pris på denne..

https://www.fjallraven.com/no/no/vesker-utstyr/ryggsekker-bager/vandreryggsekker/fire-brigade-frame

Larix skrev (17 timer siden):

Norrønaen på finn, som @Terka linker til, er en no-brainer i dette tilfellet:thumbsup:

Jeg skal sjekke opp denne, og høre om selger er villig til å sende. Bæresystemet ser litt slapt og slitent ut, men rimelig er den i hvert tall. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har selv gammel pakkrammesekk med "hylle" og påskjønner dette! Så prøv å tråle "frelserarmeen" og andre bruktbutikker og loppemarked på skoler/kirker for gamle ramme sekker i passe størrelse og kvalitet.

Jeg har støvsugeren sittende på en gammel Telemark pakkramme i stedet for å slepe den rundt og ramle på alle stoleben og dørkarmer. Det ser litt "Karlson på Taket" - aktig😀 ut, men så effektivt at jeg faktisk støvsuger de mange husky-hår.  Bl.a. Nilfisk har tilsvarende støvsugere til ryggen, men i proff-segmentet til kontorrengjøring. Prisen er derfor ganske skyhøy.

Elgen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte den Norrøna-pakkrammesekken på Finn (link ovenfor) til kr 300,  så får vi se om den klarer brasene. Det ser ut til at sekkeposen er festet med borrelås og er lett å ta av. Jeg skal få testet den nå i høstferien. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.