Gå til innhold
  • Bli medlem

Trebestikk, kopper og fat på tur, funksjonelt eller jåleri?


RoyN

Trebestikk, kopper og fat på tur, funksjonelt eller jåleri?   

28 stemmer

  1. 1. Uhøytidlig meningsmåling: Trebestikk og fat på tur, funksjonelt eller jåleri?

    • Trebestikk og fat fungerer bra på tur passer i naturen og gir bra stemning!
    • Trebestikk går i stykker og er unødvendig jålete på tur!


Anbefalte innlegg

Annonse

Både og. Trekopp funker. Bestikk? tja, om du spiser posemat med trespork og ikke biff kanskje. Tallerkener kan man hive på bålet etterpå. Kjøkkenredskap i tre er gullegodt.

Selvom jeg har sammenlegbart kjøkkenredskap i plast fra MSR, må jo ha rivjern til ost...

Har med ståltallerkener om det er flere på tur, ellers spiser jeg gjerne fra gryta med titangaffel og skje, kniv har jeg alltid med i en eller annen form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Sea to Summit alu.bestikk tidligere, men siden jeg bruker Trangia stormkjøkken, også i alu, og hater metall mot metall når jeg lager og spiser mat, så har jeg gått bort fra dette. Metallbestikk kan og ripe opp og ødelegge non-stickbelegget i stekepannene til Trangia-settet.
Kjøpte meg et slikt Øyo Turtagrø Turbestikk istedenfor, som nå har blitt brukt mye i det siste, både til å spise med og når jeg lager maten. Sammen med settet har jeg en Sea To Summit longspoon til Real turmat, og bruker turkniven som skjærekniv til kjøtt/biff. Bruker og en Eagle Products standard tretallerken ved behov.

Forløpig er det denne utrustningen som funker bra for min del :)
IMG_0834.jpg.af71794a1c16de4651fe5ca132fd8c28.jpg

Endret av Kristian J. Vabø
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke testet så mange av de. Har trekopp og den fungerer fint og har vart mange år. Brukes på sommeren da den isolerer litt lite når det kjølig. Så har jeg tretallerken den fungerer også fint. Eagle har og et sett med tresleiv og øse. Sleiva bruker jeg mye som stekespade. Lett og fin og den passer også oppi stekepamme så den kan ligge der under transport. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker alltid ei kukse , trekopp , når jeg er i fjellet. Ellers er det plast og aluminium/titan på det meste av det andre.  Kuksa er ikke  den mest praktiske koppen , men jeg liker stemningen den gir meg. Og så er den veldig fotogen.  Det mest praktiske , og rimeligste, hadde vært en bensinstasjon kopp fra Statoil. Men litt stil vil jeg ha. Jeg har også en håndsydd kaffepose i dels garvet lakseskinn og dels reinskinn , laget av ei dame jeg kjenner. En ziplock i plast hadde nok vært mer praktisk og billigere . Og jeg hadde ikke vært så redd for den. Jeg tror at vi mennesker liker å omgi oss med fine ting av og til , og at det er bra for miljøet. Plastposer som kastes etter hver tur , og nye bensinstasjon kopper hvert år er ikke det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.