Gå til innhold
  • Bli medlem

Links hagle til nybegynner


Børge Larsen

Anbefalte innlegg

Annonse

Beretta sp1 eller Browning 526-725. Flotte hagler som holder evig for de fleste med enkelte unntak. Hvilken er ofte et spørsmål om smak og behag. Trygge bruktkjøp begge merker om de er fint behandlet. Synes Browning er ganske rett i stokken og lite forskjell mellom rett og links. Man treffer stort sett like mye eller like lite med begge.

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torese skrev (18 timer siden):

Beretta sp1 eller Browning 526-725. Flotte hagler som holder evig for de fleste med enkelte unntak. Hvilken er ofte et spørsmål om smak og behag. Trygge bruktkjøp begge merker om de er fint behandlet. Synes Browning er ganske rett i stokken og lite forskjell mellom rett og links. Man treffer stort sett like mye eller like lite med begge.

Tore

Takk for svar. Vet du ca pris på disse valgene brukte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Børge. 

Ta deg tid å dra innom noen børsemakere. De ser hvilken hagle som passer til deg. Det er de viktigste egenskapen til ei hagle. Jeg var så "heldig" at en "billig og bra" passet meg utmerket, bare jeg fikk forlenget kolben litt. 

De børsemakerne jeg var innom før jeg handlet var unisone i sine svar. Kjøper du ei hagle fra kvalitets produsent, så har man ved "normal" bruk hagle for resten av livet, selv om den koster "bare" 7000. De aller billigste bør man holde seg unna. Jakter du derimot hver helg hele året, så vil de slites ut, og de dyrere våpnene kommer til sin rett. Du blir uansett ikke en bedre skytter av et dyrt våpen, men du blir derimot en betydelig dårligere skytter med et våpen som ikke passer deg. 

Forøvrig, jeg endte opp med akkar altay classic links versjon. Og jeg har kommet hjem fra jakt med fangst, hvor jaktkompis med tre gang så dyr hagle har kommet tomhendt hjem. 😉

Endret av Hammer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hammer skrev (5 timer siden):

Hei Børge. 

Ta deg tid å dra innom noen børsemakere. De ser hvilken hagle som passer til det. Det er de viktigste egenskapen til ei hagle. Jeg var så "heldig" at en "billig og bra" passet meg utmerket, bare jeg fikk forlenget kolben litt. 

De børsemakerne jeg var innom før jeg handlet var unisone i sine svar. Kjøper du ei hagle fra kvalitets produsent, så har man ved "normal" bruk hagle for resten av livet, selv om den koster "bare" 7000. De aller billigste bør man holde seg unna. Jakter du derimot hver helg hele året, så vil de slites ut, og de dyrere våpnene kommer til sin rett. Du blir uansett ikke en bedre skytter av et dyrt våpen, men du blir derimot en betydelig dårligere skytter med et våpen som ikke passer deg. 

Forøvrig, jeg endte opp med akkar altay classic links versjon. Og jeg har kommet hjem fra jakt med fangst, hvor jaktkompis med tre gang så dyr hagle har kommet tomhendt hjem. 😉

Takker for godt svar.tror kanskje jeg må gjøre det da.😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.