Gå til innhold
  • Bli medlem

Addnature.no - ingen respons fra kundeservice - klarer noen å finne telefonnummer?


stian133

Anbefalte innlegg

Bestilte vare 11. sep. 14. sep får jeg sporingslenke. I skrivende stund står det fortsatt at Posten ikke har mottatt pakken fra Addnature. Ringte Posten, de henviser meg til avsender (naturlig nok).

Forsøkte å komme i kontakt med Addnature før helgen. Ingen svar på mail. Forsøkte igjen i dag. Ingen svar. Forsøkte å kontakte de på Facebook, hvor jeg skrev "Call me +47 48 15 49 20 Nobody in customer service replies to emails. Please contact me.". Så går det 2 minutter, så sletter de innlegget mitt. Har lagt inn innlegg 3 ganger, hver gang går det 2 minutt så er det slettet. Ingen tar kontakt.

Har noen her lykkes å komme i kontakt med Addnature? Klarer noen å finne et telefonnummer? (Telefonnummer på facebook fører ingen steder).

Redigert: Nå ble jeg oppringt av telefonnummer fra Facebook av en forvirret mann som ikke hadde noe med Addnature å gjøre i det hele tatt.

Endret av stian133
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har prøvd kontaktskjema deres, men ingen svar å få.

Jeg har bestilt 3 ganger. Første gang var i aug. 2020. Det gikk OK. Tregt men OK.

De to siste bestillingene mine (den første nevnte jeg i opprinnelig innlegg) har jeg ikke fått, og ingen kontakt med kundeservice er mulig å få til.

Nå kontaktet jeg Arild H. via proff.no som foreslått av @DFM62 men han sa at han ikke hadde noe med Addnature å gjøre lenger, bl.a fordi service viste seg å være dårlig og mange andre hadde opplevd det samme som meg.

Kommer aldri til å handle hos Addnature igjen, det er hvertfall 100% sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stian133 skrev (19 minutter siden):

Bestilte vare 11. sep. 14. sep får jeg sporingslenke. I skrivende stund står det fortsatt at Posten ikke har mottatt pakken fra Addnature. Ringte Posten, de henviser meg til avsender (naturlig nok).

Forsøkte å komme i kontakt med Addnature før helgen. Ingen svar på mail. Forsøkte igjen i dag. Ingen svar. Forsøkte å kontakte de på Facebook, hvor jeg skrev "Call me +47 48 15 49 20 Nobody in customer service replies to emails. Please contact me.". Så går det 2 minutter, så sletter de innlegget mitt. Har lagt inn innlegg 3 ganger, hver gang går det 2 minutt så er det slettet. Ingen tar kontakt.

Har noen her lykkes å komme i kontakt med Addnature? Klarer noen å finne et telefonnummer? (Telefonnummer på facebook fører ingen steder).

Redigert: Nå ble jeg oppringt av telefonnummer fra Facebook av en forvirret mann som ikke hadde noe med Addnature å gjøre i det hele tatt.

Samme her. Bestilte et produkt 14. september, fikk sporingslenke samme dag, men står at Posten enda ikke har mottatt pakken. I helgen var også sporingslenken død og viste ingen pakke. Nå er den tilbake der den var og viser at Posten ikke har mottatt noe. Sendte melding til dem via skjema i helgen, men ikke fått noe svar enda. I det automatiske svaret på meldingen stod det følgende:

"På grunn av den aktuelle situasjonen med coronavirus (Covid-19), jobber vår kundeservice på nåværende tidspunkt fra hjemme. Denne beslutningen har vi tatt for å gjøre vårt absolutt beste for samfunnet og forhindre videre spredning av viruset. Dessverre betyr dette at vi ikke kan behandle din forespørsel via telefon. Vennligst kontakt oss via e-post, hvis du har andre spørsmål og vi vil svare så fort vi kan. Skulle omstendighetene føre til lengre behandlingstid enn du er vant til fra oss, beklager vi dette på forhånd."

Bestilte noe fra dem for et par uker siden, og da gikk det relativt raskt og greit, så håper at dette bare er noe midlertidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KristianP skrev (1 minutt siden):

Samme her. Bestilte et produkt 14. september, fikk sporingslenke samme dag, men står at Posten enda ikke har mottatt pakken. I helgen var også sporingslenken død og viste ingen pakke. Nå er den tilbake der den var og viser at Posten ikke har mottatt noe. Sendte melding til dem via skjema i helgen, men ikke fått noe svar enda. I det automatiske svaret på meldingen stod det følgende:

"På grunn av den aktuelle situasjonen med coronavirus (Covid-19), jobber vår kundeservice på nåværende tidspunkt fra hjemme. Denne beslutningen har vi tatt for å gjøre vårt absolutt beste for samfunnet og forhindre videre spredning av viruset. Dessverre betyr dette at vi ikke kan behandle din forespørsel via telefon. Vennligst kontakt oss via e-post, hvis du har andre spørsmål og vi vil svare så fort vi kan. Skulle omstendighetene føre til lengre behandlingstid enn du er vant til fra oss, beklager vi dette på forhånd."

Bestilte noe fra dem for et par uker siden, og da gikk det relativt raskt og greit, så håper at dette bare er noe midlertidig.

Sendte ny melding via skjema nå. Kansellerte alt. Bestiller det på nytt fra annen butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort flere kjøp hos addnature.no tidligere. Alltid mottat varene, men det tar tid før de havner i sporingsløsningen til Posten.

De har vel lager i Sverige, og da tar det en stund før det norske postvesenet mottar varen. (pakke og sende via svensk transportør-inn til norge-registrer inn på posten (norsk) osv. før det dukker opp via sporing på posten.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terka skrev (18 minutter siden):

Jeg har gjort flere kjøp hos addnature.no tidligere. Alltid mottat varene, men det tar tid før de havner i sporingsløsningen til Posten.

Samme erfaring. Eneste jeg har klaget på der er at jeg ikke får tilsendt ordrebekreftelse på mail, og at de er litt treg på å refundere etter returer. Først når mail om forsendelse er klar får jeg en melding, men som du sier så tar det en tid fra pakken "annonseres" til den blir sporbar. Tenker det nok henger i hop slik at med en gang de skriver ut en adresselapp med strekkode, så havner infoen i posten sitt system (er de som usteder strekkoden) og vi får en mail om en pakke som er klar for sending.... så går det noen dager før de omsider får lastet pakken min (og mange andre sine) på en bil og kjørt til postens terminal der den omsider blir skannet ....og da gjort sporbar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært på fjellforum nå, og gikk inn pga samme opplevelse som flere på denne tråden.

Vet ikke om jeg skal bli betrygget av at flere er i samme situasjon akkurat, men da er jeg i alle fall ikke alene...🤔

Fikk også sporingslenke 14 september og sporingen var borte i helgen og kommet tilbake igjen. Har ikke fått noe respons på epost.

Kanskje de har rotet bort en container med varer som de skulle kjøre til posten akkurat den dagen...😕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om de har hatt trøbbel av noe slag når så mange opplever dette i en bestemt periode. Har samme erfaring som dere over,med min bestilling gjort 15. september. Fikk sporingslenke, men den er nå død, dvs. Posten-appen mener nå at jeg har lagt til pakken selv. Kanskje @Bøygen har rett i at de har rota bort en container?

Har handlet en del hos Addnature og aldri hatt problemer tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Addnature.com har en fysisk butikk i Stockholm og den norske siden er vel en  måte å omgå import-avgift på? Mulig du kan kontakte den svenske siden eller butikken? 

Sitat

Addnature - e-handel inom friluftsliv och outdoor

Addnature är en av Sveriges ledande e-handlare inom friluftsliv och äventyr. Tillsammans med bikester.se och internetstores har vi möjligheten att erbjuda ett brett sortiment med allt du behöver för skidåkning, tältning, vandring, terränglöpning, cykling och träning. Oavsett vad som får just ditt friluftshjärta att bulta så kan du hitta det hos oss.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte forøvrig nummeret som sto på Facebook i dag ca 1545. Da fikk jeg beskjed av ev telefonsvarer at åpningstidene var fra 0800 til 1600 og at jeg gjerne kunne ta kontakt på epost. Så kom det noe mer på svensk som jeg ikke helt fikk med meg før det ble lagt på.... 

Noen som er mer kyndige i svensk enn meg må gjerne ringe opp og finne ut om de kommer med noen fornuftig grunn til å bare legge på eller ikke. 

Nr er 0046840304703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen til dritt sjappe! Sliter med det samme, bestilte 16 september å får mld om at bring har mottat ordre på henting/levering. Går inn på sporing å får beskjed om at addnature fortsatt ikke har utgitt varen til sending, altså fortsatt på lager til addnature! Får så idag en mld fra klarna at ordre er kansellert å at det er null kr å betale, men det er jo på en annen ordre en uke tidligere som er mottat å betalt! Ei Norrøna bukse som kom på 2 dager. Så sitter her å venter å lurer fortsatt på hva som vil skjer med bestillingen på Scarpa Terra GTX skoa.... Makan til tull har jeg ikke vært borti, å det at det er umulig å ha eller finne et jævla telefon nummer på ei nettside i 2020 er jo bare latterlig. Sendte en e-post med svar hvor de skylder på covid 19... meg i ræva om det burde være problemet på ei bestilling på et par sko. Skoa koster også selvfølgelig mer en buksa også da så da vil de vel ha 1599kr for buksa som er opprinnelig pris på skoa på bestillingen som er annullert 😂 Makan til sur har jeg ikke vært borti....!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å kansellere bestillingen min her i sted av den enkle grunn at jeg trenger det jeg har bestilt og fant det tilgjengelig hos produsenten til samme pris. Har som sagt positiv erfaring med Addnature fra tidligere, så håper at de bare har gått på en liten smell. For dere som fortsatt har en bestilling inne, gjerne oppdater her i tråden hvis det skjer noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KristianP skrev (27 minutter siden):

Jeg valgte å kansellere bestillingen min her i sted av den enkle grunn at jeg trenger det jeg har bestilt og fant det tilgjengelig hos produsenten til samme pris. Har som sagt positiv erfaring med Addnature fra tidligere, så håper at de bare har gått på en liten smell. For dere som fortsatt har en bestilling inne, gjerne oppdater her i tråden hvis det skjer noe mer.

Will do. Men sånn det ser ut kan det nok at en stund før det kommer en oppdatering, heh. Har ikke hørt noe i dag heller, selv om jeg har forsøkt å kansellere. Alt her heldigvis via klarna så har ikke gitt de en krone enda, men lurer på hva som skjer hvis de ikke får sysakene i orden og forfallsdato i klarna nås 

Bestilte forresten nye sekken min på widforss.no i går, og den er nå under transport i Oslo. Gode greier

Endret av stian133
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg i det hele tatt handler fra en for meg ukjent nettbutikk sjekker jeg alltid kontaktmulighetene. Mangler det telefonnummer, adresse eller epost dropper jeg å handle. Jeg kan også kikke innom Facebook om de bruker det, og lese kundekommentarer. Om jeg handler er den første ordren om mulig på oppkrav. Får jeg ikke varen får jeg jo heller ikke faktura å betale. Jeg har ikke handlet hos Addnature.no, og denne tråden forteller meg at jeg heller aldri vil handle der. Dårlig kundebehandling er døden for en butikk, og noen skjønner det ikke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hege P. skrev (1 time siden):

Før jeg i det hele tatt handler fra en for meg ukjent nettbutikk sjekker jeg alltid kontaktmulighetene. Mangler det telefonnummer, adresse eller epost dropper jeg å handle. Jeg kan også kikke innom Facebook om de bruker det, og lese kundekommentarer. Om jeg handler er den første ordren om mulig på oppkrav. Får jeg ikke varen får jeg jo heller ikke faktura å betale. Jeg har ikke handlet hos Addnature.no, og denne tråden forteller meg at jeg heller aldri vil handle der. Dårlig kundebehandling er døden for en butikk, og noen skjønner det ikke selv.

Nå er det jo faktisk en mulighet her for at det er Bring som har skylden her, men rart Addnature ikke gir informasjon til kunder som er berørt. Jeg har handlet en god del og aldri hatt problemer med noe som helst før, så jeg er villig til å gi dem litt å gå på enn så lenge. Jeg tåler faktisk å vente en uke eller to på å få varene mine, selv om det vanligvis bare tar to virkedager. Pengen får de uansett ikke fra meg før varene er mottatt.

Forsendelser kan også ha blitt stoppet i tollen.

Endret av Olamann
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra dem nå:

Sitat

Hei Kristian,

Tusen takk for din epost.

Først og fremmest beklager vi det sene svar og forsinkelsen.

Vi har desværre haft problemer med lastbilerne, der skal levere forsendelserne.
Der vil forhåbentlig snart komme en opdatering på dit tracking nummer.

Som en kompensation har jeg sendt en rabatkode på 10% i en separat e-mail til dig.

Beklager ulejligheden.

Ha' en god dag!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel være lurt å opprette kundekonto hos slike nettbutikker, da har du mulighet til å se aktuell status på ordren før den er mottat av posten.no ( som kun gir oppdatering relatert sporingsnummeret etter at de har mottatt pakke tilknyttet sporingsnummeret). Her fra addnature.no:

image.png.1915d12377ad5e75ead7bbcc2f4dc5ec.png

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terka skrev (12 timer siden):

Kan vel være lurt å opprette kundekonto hos slike nettbutikker, da har du mulighet til å se aktuell status på ordren før den er mottat av posten.no ( som kun gir oppdatering relatert sporingsnummeret etter at de har mottatt pakke tilknyttet sporingsnummeret). Her fra addnature.no:

image.png.1915d12377ad5e75ead7bbcc2f4dc5ec.png

Hjelper ikke så veldig mye med kundekonto dessverre:

 

image.thumb.png.3fe94f33e3e857360dc4dbb53267a4c8.png

 

image.thumb.png.e4309cef6ad4d798587ec5a109c3aecd.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en mail fra Addnature akkurat nå.

Sitat

Hei Ola,

Vi ønsker å informere deg om at det dessverre har det oppstått en forsinkelse med levering av din bestilling XXXXXXXX.

Av den grunn ønsker vi ikke bare å be om unnskyldning for ulempen, men vi ønsker også tilby deg en 10% -rabattkode til din neste bestilling som en takk for din forståelse og tålmodighet.

Vi setter stor pris på at du er kunde hos oss.

Med vennlig hilsen,
Alle på Addnature

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stian133 skrev (2 minutter siden):

Nå fikk jeg også mail om at det "har oppstått en forsinkelse..." osv osv. De har tydeligvis mye å gjøre siden jeg har forsøkt å avbestille, noe jeg ikke får respons på.

De prøver i hvert fall å rydde opp. Du kan uansett sende pakka i retur når du får den, selv om det er litt mer pes enn å sende mail.

Endret av Olamann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.