Gå til innhold
  • Bli medlem

Er det for gode tider nå?


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Annonse

Tja...

På den ene siden er det mange som har mer penger å rutte med for tiden fordi de ikke får reist på sin vante ferie og brukt pengene der, noe som blandt annet har ført til mye oppussing i de tusen hjem og greie tider for byggevarebransjen. Kanskje noen vil ha litt av kaken og prøver å skummer fløten med slike priser når det i tillegg til grei økonomi hos mange også har vært reklamert ganske tungt for norgesferie, og gjerne mer enn vanlig på friluftsliv. En annen forklaring kunne vært økte utgifter for innkjøp av råvarer ifm. korona hos Drytech, men det skulle vel vært reflektert i stivere priser hos andre også. Mulig XXL har høyere priser enn vanlig, følger ikke akkurat nøye med, men de er 31 kr billigere på lapskausen så der virker prisene mer slik jeg husker dem fra sist jeg handlet real.

Selv om jeg fint kunne overled i ukesvis på real så får man en pose gryterett for under 40,- og en spekepølse til 60-70,- på rundt 250+ gram, som opphakket i gryteretten egentlig er mye bedre enn en real. En slik pølse holder til flere poser og der kan man også variere med typen gryterett, så med mindre man er på kilometer eller tidsjag så synes jeg ikke 10-15 minutter mer i tilberedning er noe å tenke på, spesielt ikke om man lager maten på bålet :)

Men selvfølgelig, om man har liten tid eller ligger værfast og må lage mat i teltet så er det jo lite som slår real på kjapp middag.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jaggu litt av en pris på lapskausen jeg inntok i går ettermiddag. Det er tydelig at konkurransen er dabbet noe av. Nå trenger heldigvis ikke jeg å snu på krona, og kan bøtte innpå med Real hvis jeg vil, men det vil jeg selvsagt ikke. Man går rimelig kjapt lei. Jeg har ikke spist mange slike i år, og ser meg om etter gode og bedre erstatninger. Da blir det også langt billigere for de som leter etter det. Jeg anbefaler pasta, potetmos eller hurtigris til noen skiver smørstekt chorizo-pølse eller bacon om du vil. Fantastisk godt på tur!

:)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjell Iver skrev (17 timer siden):

Jeg fikk denne på e-post fra en stor kjede her  - ikke akkurat røverkjøp.

Godt du ikke nevner at det var fra Intersport, for da kunne det jo være at noen av oss sluttet å handle der ;). Har ellers troen på at dette nok i stor grad skyldes "paraplyer i regnvær", men også at noen aktører prøver "å melde seg ut" av "tilbudskrigen". Kan heller ikke se bort fra at det er Drytech som har satt opp prisene, og at de andre  butikkene snart følger etter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnet covid-19 så har vel flere sportsbutikker/kjeder unngått konkurs. G-sport kastet inn håndklet rett før covid. Xxl og Revir har bla hatt det utfordrende i tiden før covid. Så at sportbutikkene kan selge til mer normal pris, og ikke underpriset er vel kanskje bare positivt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TorbjørnJ skrev (På 20.9.2020 den 18.27):

Ikke vits i å ha tilbud på noe som man uansett får solgt unna nei:

IMG_20200702_151436.jpg

(xxl oslo sentrum, tidlig Juli)

En annen forklaring på denne hylla er at det er for lenge siden 1. mai, slik at ikke XXL har hatt tilgang på "obligatorisk" dugnadsarbeidskraft for å fylle på varene.. ;)

  • Liker 2
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir neppe bedre fremover av at Gresvig kjeden G-sport/Max/Intersport får slå seg sammen med Sport1 kjeden som var å lese idag! Merkelig at konkurransetilsynet godkjente dette spør du meg! Ergo 2 store kjeder igjen, de å xxl. G-Max hadde ihvertfall innimellom gode tilbud, Intersport synes jeg alltid har vært overpriset å hatt dårlige tilbud kontra andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.