Gå til innhold
  • Bli medlem

Tur rundt Tempelseter


Spring

Anbefalte innlegg

Hei! 
Jeg og noen venninner tenker å gå en fjelltur neste helg, vi kjører fra Oslo på lørdag morgen og tenker å dra hjem på søndag kveld/middagstid. Vi har tenkt å telte fra lørdag til søndag! Er det noen som har en turrute som anbefales? :) Tenkte å gå fra Tempelseter, hvordan er parkeringsmulighetene der? 

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Ingen Norefjell?-eksperter har svart, men jeg har før flere ganger gått trekanten fra Tempelseter til Høgvarde og videre til ubetjente Toveseter og så retur til Tempelseter. Faktisk også på ski om vinteren. Det blir jo så en 3-dagers tur.

Man får grei høgfjellsfornemmelse og fin utsikt fra Høgevarde, så på 2 dager kan man gå opp der og overnatte i den ny DNT hytte og retur evt via Rante/Gråfjell hvis man vil ha lenger tur og mer utsikt. Det bør være mulig å finne en teltplass ved vannet ved Høgevarde eller en eller annen plass mellom Høgevarde ogRanten/Gråfjell - kanskje ved "Raudmyra"? Det er bekk og vann der.

Det er visst blitt ganske "privatisert" ved Tempelseter, så jeg vet ikke hvordan det er med parkering nå om dager. Før var det god plass og gratis parkering. 

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.