Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny jakke til mannen! Trenger tips.


Mizzy

Anbefalte innlegg

Mannen trenger ny allværsjakke/turjakke. Vi har en baby nå, så da blir det ikke de største toppturene med det første. Men til bruk i både by og i skog og mark utover høsten IG vinteren. Han er fan av Norrøna, så da får det bli det.

Men hva slags jakke bør jeg kjøpe. Hat tenkt litt på en litt tykkere dunjakke, men problemet er da at den ikke er vanntett. Eller en Gore-tex. 

Hva slags jakke hadde stått på ønskelista di? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med Lofoten Gore-Tex insulated? https://www.norrona.com/en-GB/products/lofoten/lofoten-gore-tex-insulated-jacket-men/?color=7718

Den har Gore-Tex og tåler derfor godt med regn. I tillegg er den isolert med Primaloft, så den er betydelig varmere enn en uforet skalljakke, men samtidig ikke så varm som en dunjakke. En kompis av meg har denne, og han kan ikke skryte nok av den. På varmere dager bruker han bare ei skjorte under, men på kjøligere høstdager tar han gjerne en tynn genser el.l..
En dunjakke kan bli altfor varm hvis man skal være i aktivitet. Men klart, i 30 minus er en dunjakke riktig :-).

Endret av Bjørn J
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mizzy skrev (16 minutter siden):

Mannen trenger ny allværsjakke/turjakke.

Jeg bruker selv Norrøna Recon jakke i fjellet (I heia) stor sett hele året. (Været på mine kanter av landet er ikke til å stole på...) Jeg har kjøpt ny Norrøna Finnskogen til bruk i "i byen". Den gamle Finnskogen jakken bruke til korte turer i nærområdet. 

Jeg vil forslå en Finnskogen jakke. Jakka har Gore-Tex, tynt for, og er mye mykere og mer bekvem enn Recon jakken.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bjørn J skrev (55 minutter siden):

Hva med Lofoten Gore-Tex insulated? https://www.norrona.com/en-GB/products/lofoten/lofoten-gore-tex-insulated-jacket-men/?color=7718

Den har Gore-Tex og tåler derfor godt med regn. I tillegg er den isolert med Primaloft, så den er betydelig varmere enn en uforet skalljakke, men samtidig ikke så varm som en dunjakke. En kompis av meg har denne, og han kan ikke skryte nok av den. På varmere dager bruker han bare ei skjorte under, men på kjøligere høstdager tar han gjerne en tynn genser el.l..
En dunjakke kan bli altfor varm hvis man skal være i aktivitet. Men klart, i 30 minus er en dunjakke riktig :-).

Takk for tips! Skal sjekke ut denne 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

REJOHN skrev (47 minutter siden):

Jeg bruker selv Norrøna Recon jakke i fjellet (I heia) stor sett hele året. (Været på mine kanter av landet er ikke til å stole på...) Jeg har kjøpt ny Norrøna Finnskogen til bruk i "i byen". Den gamle Finnskogen jakken bruke til korte turer i nærområdet. 

Jeg vil forslå en Finnskogen jakke. Jakka har Gore-Tex, tynt for, og er mye mykere og mer bekvem enn Recon jakken.  

Det er ingen tvil om at Recon står veldig høyt på ønskelista hans også. Sjekka hos fjellsport, men ser ikke ut som de hat den lengre. Er du fornøyd med den? Ser den har fått både og i tilbakemeldinger. 
 

Finnskogen skal jeg også sjekke ut 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Recon er en veldig grei jakke, men koster jo en arm + hele banken. Den er mye "stivere" enn Finnskogen, og lager litt lyd. Hetta er stivere og er beregnet for å ha noe under. Jeg  bruker Recon fordi den har en del fordeler i dårlig vær - noe lengre, lengre armer (begge deler bra i regn) Finnskogen har klaff foran glidelåsen. Recon har vanntett glidelås. Jeg mener klaff er en fordel.  Recon tåler nok noe med hard bruk. (Greiner og steiner og slitasje)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.