Gå til innhold
  • Bli medlem

Hilleberg Teltstenger, skal de være bøyde?


Etsvends

Anbefalte innlegg

Jeg var i dag innom å så på nytt telt og har vel bestemt meg for Et Hilleberg Nallo 3 GT. men når vi i butikken setter opp teltet ser jeg at stengene er bøyd, Noen som vet om de skal være ferdig bøy i riktig profil på Nallo teltene?

Jeg blei litt skeptisk, fordi hun i butikken trodde!! det skulle være slik.

Mender å huske fra andre hilleberg telt jeg har prøvd at de er rette i utgangspuktet.

Vil ikke få en variant som har blitt bøyd på i butikken av 100 kunder eller har stått oppe så lenge at de er blitt bøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

første gang eg sov i det våkna eg til regn, og innertelt klistra mot yttertelt... da kom det naturligvis vann igjennom... men etter å ha satt det opp to-tre ganger, så var det en enkel sak å sette det opp stramt og fint, og da er det god klaring mellom innerduk og ytterduk. det vanskeligste punktet her er faktisk enden uten åpning, som har tre punkt som skal festes i bakken, og her blir det litt "rynker", men her er også klaringen mellom innertelt og yttertelt god...

har ikkje prøvd teltet i all verdens storm enda, men vi fikk da både vind og regn da vi var i sylan for en liten måned siden... vinden snudde 90 grader i løpet av natta, og elva vi slo leir ved steg 20cm, men inni teltet var det egentlig ganske greit. da teltplassen viste seg å være litt mer myrete enn antatt så kom det litt fukt gjennom bunnen, nede i ei grop med trykk fra en sovende meg, men ikkje særlig mye... det piplet også ørlite fra en søm på den ene stangkanalen. men alt i alt opprettholdt teltet et særs behagelig innendørsmiljø :oops:

det er forresten verd å merke seg at om teltet ser stramt og fint ut etter en dag i sola, så blir det gjerne litt slappere i fisken etter ei kald natt med regn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har en Nallo 3 og jeg pleier å slakke den midterste bardunen litt etter at jeg har spent de 2 ved siden av godt opp. Da kommer ytterduken godt løs fra innerduken. Bruker ellers preventivt et stykke plast under teltet for å forlenge levetiden.

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.