Gå til innhold
  • Bli medlem

Recon Syncroflex 125 L Service?


Anbefalte innlegg

Kjøpte en Recon 125 for kort tid siden. 

Sekken er brukt under 2 uker totalt.

Vært lasta med omtrent 30kg for hver tur.

 

Kom akkuart hjem fra en  tur over børgefjell , hadde med meg perfekt utstyr (trudde jeg).Midt i turen så løsna! hele hoftebelte , ikke akkuart koselig når det skjer midt på høyfjellet i halg og sterk vind. Fikk heldigvis stroppa\teipa den fast så jeg greide å gjennomføre resten av turen.

 

Men nå sitter jeg her litt usikker( med utslitte skuldre) på hva jeg skal gjøre til neste tur , vil ALDRI oppleve noe slikt igjen. Er det virkelig slik at man må gå over alt av mutter\skruer\etc etc for hver eneste gang man bruker den?

Er en god sekk å bruke så håper jeg bare har fått en mandags-sekk. Venter ihvertfall spent på hva Norrøna Garanti avdeling sier :)

 

Flere som har opplevd noe lignende  med sekken?

IMG_20200909_154847.thumb.jpg.4287ff0bfb86f827f837fa0caf869076.jpg

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring er at norrønasekkene har blitt litt tynne i godset sammenlignet med før. Jeg rev at en stropp på første tur, som var dårlig festet. Jeg trodde dette var reklamasjon, men fikk beskjed om at jeg måtte levere den inn på service i 4 uker midt i sommerferien. Helt uaktuelt for min del. Jeg benyttet 100% fornøyd på xxl og leverte den i retur. Kjøpte en gregorysekk. Blir nok en stund til jeg tørr å kjøpe en norrønasekk igjen. Man tenker at det er fint å handle norsk for å få god og rask service, men det var ikke tilfelle, på en sekk til 5000,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd at den plastdelen som skulderreimene er festet til knakk, men det ble fikset som reklamasjon. Dette er en kjent svakhet på recon pack som virker som mange har opplevd. Men når det gjelder problemet her, så virker det bare som at muttere ikke er skrudd godt nok på. Såvidt jeg vet er dette låsemuttere, så om de skrus helt til så skal de ikke falle ut. norrøna sender deg nok noen nye muttere om du kontakter dem. Så kan du evnt legge på litt locktite når du skrur de på så er du trygg på at de aldri faller av igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zementh skrev (13 timer siden):

Jeg har opplevd at den plastdelen som skulderreimene er festet til knakk, men det ble fikset som reklamasjon. Dette er en kjent svakhet på recon pack som virker som mange har opplevd. Men når det gjelder problemet her, så virker det bare som at muttere ikke er skrudd godt nok på. Såvidt jeg vet er dette låsemuttere, så om de skrus helt til så skal de ikke falle ut. norrøna sender deg nok noen nye muttere om du kontakter dem. Så kan du evnt legge på litt locktite når du skrur de på så er du trygg på at de aldri faller av igjen.

Sendte den uansett inn jeg , blir nok å selge den når jeg får den tilbake.   Blir nok overgang til Osprey som jeg kun har gode erfaringer med etter utallige døgn i skog\fjell. Synes det er for ille å reparere en sekk som er kun brukt i få døgn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 3 feil på denne sekken

1. Det er ikke brukt nylonmuttere som låser

2. Det er brukt umbraco nummer 5 på skruene (hva er galt med et flattspor eller til nød phillips 2 stjerne?)

3. Du må demontere mesteparten av sekken for å komme til og få skrudd

 

Totalt kostnad med å skaffe 2 skuer og 2 muttere på den lokale jernvarehandelen.....20 kr?

Totalt tidsbruk på stuegulvet hjemme......20 min?

 

Total tid brukt på banning over at norrøna ikke klarer å lage skikkelig utstyr når møkka faller fra hverandre og du går sidelengst ned i et myrhull. Ikke mulig å måle. På en sekk til mange tusen. Helt utilgivelig av noen som kaller seg kvalitetsprodusent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt rammebrudd på 2 recon-sekker, og på den tredje løsnet skruene som beskrevet her på første tur. Har lett lenge etter et alternativ for tunge bører, men finner ikke noe som passer min kropp. Særdeles frustrerende!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.