Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport kundeservice etter oppkjøp


KS10

Anbefalte innlegg

Hei. Helsport er jo kjent for å være svært serviceinnstilte og imøtekommende. Helsport har nå blitt kjøpt opp av Swix. Jeg lurer derfor på hvilke erfaringer folk har med deres service etter oppkjøpet? Som før, med tett og god oppfølging, eller har de "distansert" seg mer fra kundene? 

Hyggelig med noen erfaringer :)

Endret av KS10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen erfaringer, bare to bemerkninger:

1. Helsport ble kjøpt opp av Swix/Brav i 2017. Det medførte da ingen endring på servicen?

2. Da flyttingen av Helsport ble annonsert i mai 2020 ble det samtidig sagt at serviceavdelingen på 3 ansatte skulle forbli på Melhus, og dette er bekreftet av de ansatte selv. Det må jo bety at det er de samme som tar imot nå som før, og hvorfor skulle det da være endring på det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/11/2020 at 12:10 PM, ost said:

Jeg har ingen erfaringer, bare to bemerkninger:

1. Helsport ble kjøpt opp av Swix/Brav i 2017. Det medførte da ingen endring på servicen?

2. Da flyttingen av Helsport ble annonsert i mai 2020 ble det samtidig sagt at serviceavdelingen på 3 ansatte skulle forbli på Melhus, og dette er bekreftet av de ansatte selv. Det må jo bety at det er de samme som tar imot nå som før, og hvorfor skulle det da være endring på det?

Takk for oppklaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har følgende (dårlig) erfaring; Jeg kjøpte en sovepose på Outlet'en i juni. Den kom raskt i posten. Det var en damemodell, og kona syntes den var litt kort. Jeg sendte derfor en e-post til Helsport og spurte om jeg kunne bytte den i herremodellen som også lå ute i "outlet". Jeg fikk raskt svar  om at det var en grei sak. Så vidt jeg kan se, ble svaret sendt fra Melhus.

Jeg returnerte soveposen med returskjema og henvisning til e-posten. Så gikk det vinter og vår …. Purring til den adressen jeg først hadde fått svar ifra, ble besvart med informasjon om at adressen ikke var i bruk. Jeg rotet fram ymse andre e-postadresser, og videresendte henvendelsene til disse. Jeg hadde til slutt sendt en rekke e-poster til flere adresser, uten å få svar.

Et godt stykke ut i august fikk jeg omsider et svar om at Helsport ville refundere kjøpet. Det svaret var sendt fra Lillehammer, så vidt jeg kan bedømme. Jeg svarte umiddelbart at avtalen var at jeg skulle bytte soveposen, ikke heve kjøpet, men fikk da svar om at varer kjøpt i nettbutikken ikke lot seg bytte. Men jeg kunne selvsagt legge inn en ny ordre.

Det er mulig jeg var uheldig og kom midt opp i flytteprosessen, men jeg synes ærlig talt at når jeg kan vise til en avtale om bytting inngått med en saksbehandler i Helsport, så bør de strekke seg litt lenger for å faktisk overholde den avtalen, enn det jeg opplevde. Så kan de selvsagt opplyse om manglende byttemuligheter i fremtidige kjøp ….

Vel, vel - kona, som er en frossenpinn, klarte seg med min gamle og svintunge Tyin Vinter også denne sesongen, så får jeg heller sikte inn på en dunpose neste år ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.