Gå til innhold
  • Bli medlem

Adapter/overgang Optimus Nova slange til 111 brenner.


Kjetil S

Anbefalte innlegg

Annonse

nærmeste "ferdig" løsning der er vel en Optimus 11 Explorer. Dog  har den stillebrennern. 
Er noen andre som laget slik og fått noen til å lage overgang. En rørlegger bør vel kunne lage det så lenge du finner gjengediameter og gjengetype.

http://brassandfire.weebly.com/optimus-11-explorer-diy-campstove-project.html

 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel eller ny Nova? Den gamle CEJN koblingen er en standard vare. 
 

Jeg hadde brukt litt god tid på å finne en slange som er motstandsdyktig mot brennstoffet du tenker å bruke, varme og bøy og tøy. 
 

Jeg har tenkt tanken selv før men ikke fått gjennomført. Jeg ville gått for å lodde en slangestuss rett på 111 brennerhodet. Det er bare å dreie til rett diameter og lodde på. 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har tenkt det samme. Mulig jeg går for fast montert slange rett på stussen fra brenneren. Jeg har ny type pumpe med bajonett-feste. Hadde explorer med cejn tidligere, men den er solgt. Helst ville jeg hatt en overgang så jeg kan beholde brenneren som den er og bare skru på en nova-slange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Kjetil S said:

Takk! Ser jo egentlig lovende ut. Hadde jo vært enda bedre om den var til Nova så jeg slipper å kjøpe ny pumpe. Kanskje Nova og omnifuel har samme gjenger? Noen som vet?

De er forskjellige, 8x0,75 mm på Nova og 8x0,5 mm Primus om jeg ikke husker feil.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.