Gå til innhold
  • Bli medlem

AASEDAASE

Anbefalte innlegg

Hei. I våres handlet jeg meg nye fjellsko av typen Crispi skarven 2.0 da mine daværende fjellsko bikket 16 år. Det var som natt og dag. Passform, vekt, støtte og egenskaper er jo helt sinnsykt. Både ved bruk til fritidssysler som frisbeegolf såvel som drøyere fjellturer med veldig tung oppakning gir denne skoen en suveren støtte. I dag blir kona 30 og i den forbindelse kjøpte jeg crispi Skarven EVO gtx til henne i presang. Hos xxl på Forus fant jeg støvelen i friluftsavdelingen og den blir frontet på xxl.no som en fjellsko. Men, hos Crispi selv blir den frontet som en jaktstøvel. Akkurat hva den er spiller liten trille om den fungerer som en tursko. Men spørsmålet blir om den har egenskaper som den jevne turgåer ikke trenger? Jeg leser at det er en varm støvel som fungerer godt når det blir kaldere men har folket prøvd skoen som en tursko? Og fungerer den greit til det formålet? Den blir ikke for tung? 

Tidligere hadde hun noen Salomon sko i joggesko-mesh med dårlig ankelstøtte og null vannavvisende egenskaper og siden jeg har gått flere lange turer med mine skarven tenkte jeg at hun skulle få likens. Men jeg føler meg litt inhabil da jeg ikke kjenner til noe annet. 

Gummi som løsner på modellen har jeg lest flere som har opplevd så akkurat den negative siden av skotypen vet jeg om.

Mh. A

15992605691534863822665839972338.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja den tanken har slått meg. Jeg føler jeg får brukt skoen til det ypperste mens kona er ikke helt der. Men svigers har hytte på snaufjellet så da trasker vi mye i fjellet ofte utenfor sti. I alle årstider egentlig. Jeg var mer aktiv ute før jeg traff kona for 11 år siden men det har tatt seg opp igjen. 

Ellers tenkte jeg komfort når jeg gikk for skoen. Men det føles litt som om jeg kanskje kjøpte "Rolls-Royce" til henne fordi den er best. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.