Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Valget står mellom Mammut Women's Protect Fiber Bag -21c Renaissance M og Mammut Tyin MTI 5-Season - 25 C 180 liter. Noen med erfaringer og meninger hvilken av disse som er best? Det blir mange netter under åpen himmel gjennom hele året, så dun er uaktuelt. Pga 2 bikkjer må den også tåle endel slitasje/klør etc. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ketilring skrev (27 minutter siden):

Har ingen erfaringer med noen av posene, men hvis jeg ikke tar feil så er vel komforttemperaturen på førstnevnte -13°C, mens den på Tyin MTI 5-Season er -25°C. Det utgjør vel en forskjell...

Tyin-posen er - 25 i T-lim, ikke Comf. Comf er ikke oppgitt, men regnes ca 8-10 grader mer enn T lim. Så ja, den er varmere den fra Tyin, men ikke sååå varmere 😉

Lenke til innlegg
Del på andre sider
beaska skrev (4 minutter siden):

Tyin-posen er - 25 i T-lim, ikke Comf. Comf er ikke oppgitt, men regnes ca 8-10 grader mer enn T lim. Så ja, den er varmere den fra Tyin, men ikke sååå varmere 😉

Ja, ganske mangelfulle opplysninger på denne posen rundt omkring på nettet, så det er litt forvirrende. :) Den har sikkert T-comf på rundt -15°C.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Prebb skrev (10 timer siden):

Mammutposen har åpning for armene. Det er gull verdt på en vinterpose. Da kan du sitte i posen mens du lager frokost. Dersom vekt ikke har lite å si så kan du supplere med en fjellduk også dersom du skal sove i riktig kaldt miljø. 

Har armåpninger på Helsport'en jeg har nå, og det er det som gjør valget så vanskelig... 😉 Veldig glad i det! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Oksen
      Er helt fersk på vintertelting og har aldri ligget i dunposer før. Har kjøpt tre vinterposer for sammenligning, to i dun og en syntet. Ser begge dunposene har områder uten dun, og lurer på hvilke erfaringer dere har med dette?
      Rago winter er stor og romslig med plass til klær under, men det er ikke dun langs sømmen på høyresiden. Klarer ikke jobbe dunen ut dit heller, men posen er så bred at jeg ikke rører denne kuldebroen med kroppen.
      Den andre posen, en Robens serac 900, har også lignende problematikk på enkelte punkter, men hovedsakelig langs glidelås. Denne er dog langt mer mummy i passform, og jeg er usikker på om denne da har potensiale for å oppleves kaldere.
      Er det bedre å gå for en syntet første gangen? 
    • Av Oksen
      Hei,
      Har nettopp bestilt meg en Mammut Tyin MTI winter og lurer på om noen har erfaring med hetta på denne eller 5-season utgaven. Ble litt overrasket over at hetta er så stor at jeg kan få plass til alpinthjelm og enda mer, og at det ikke er noen stramnemulighrter bak. Jeg lurer umiddelbart på om man produserer nye kondens inni hetta som følge av at man kan forsvinne inni hetta. Er det noen som har noen erfaringer å dele?
    • Av Diger Jotne
      Har et par soveposer som er en smule trange rundt. Disse er av Mammut merke. Var på sia dems men fant ikke noen slike utvidere/forlengere.
      Jeg vet det finnes, men det er kanskje ikke alle merker som fører slikt? 
    • Av Trine Elde Pedersen
      Jeg er en frostpist, noen med erfaringer på denne? Pengboka tillater ikke sovepose til tusenvis av kroner, og ser det er en del tilbud på denne nå. 
      Andre forslag til gode/greie varme poser til en studentvennlig pris? Må ikke ha den letteste posen, ryggen og beina tåler og liker litt arbeid. 
    • Av Rogavel
      Hei forum (mitt første innlegg).
      Etter mange timer med godt lesestoff av mange kunnskapsrike mennesker må jeg legge ut mitt første spørsmål selv:)
      Jeg har aldri eid en dun sovepose før. Har allerede to (ja, kanskje overkill) syntetiske vinterposer av typene:
      Mammut - TYIN MTI Winter Bison , -18°C (står kun det, antar det er Tlim) , 36x33 cm pakkvolum , 2520 gram , "vanntett" fotende og hodet.
      og
      Mountain Hardwear - Lamina Z, Blaze (reg) , T-lim: -26°C , 34x29 cm pakkvolum , 2380 gram

For en 3-sesongs pose er det kanskje greit å gå ned på volum i sekken fremfor en "støtsikker" fiberpose? (Ellers hadde jeg vurdert bl.a. Mountain Hardwear Hyperlamina Flame)
      Da har jeg kommet frem til 3 stk:
      Mountain Equipment Helium 400,
      Mammut Sphere Down 3-season,
      Rab Neutrino 400
      (evt Rab Neutrino Endurance 400?)
      Jeg er selv rundt 70 kg , 178 høy og atletisk slank.
      Det gjør ingenting om noen tenker at disse posene kan bli litt kalde på netter der gradestokken går mot blå. Jeg har også en lakenpose av typen Sea To Summit Extreme +15°C på 390 gram dersom jeg ser behovet.
      Legger ved det test.no skriver om posene..
      Gi gjerne tips, råd eller del erfaring på dunposer vs fiberposer. Er spesielt intrs i å høre erfaringer på det som blir skrevet om Mammut Sphere Down 3 sesongs posen. Er den dårlig på å holde fukt og vann ute?
      Liker veldig godt Rab Neutrino posen da den har hydrofob gåsedun. Også, er Endurance versjonen av Rab posen verdt de ekstra pengene?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.