Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til kart for Garmin 66 st


Røros Guide

Anbefalte innlegg

Hei!

Har vært litt gammeldags og gått på mye kjente områder uten særlig kartbruk, men ser nå at det kan være fint med en gps da jeg av og til er utenfor de mest kjente områdene jeg mest ferdes i. Har da kjøpt en Garmin 66 st som ble anbefalt.

Her var det med et generelt europakart som da ikke er brukbart i marka eller forøvrig. Så ser jeg på fjellsport.no at de har kart for spesifikke steder, feks Trøndelag, og Topo Norway for hele Norge. Hva anbefaler dere, skjønner at det norgeskartet er mer generelt enn Trøndelag kartet, men holder det? 1299,- for norgeskart og 1699,- for Trøndelag kart. Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 hour ago, Røros Guide said:

Her var det med et generelt europakart som da ikke er brukbart i marka eller forøvrig. Så ser jeg på fjellsport.no at de har kart for spesifikke steder, feks Trøndelag, og Topo Norway for hele Norge. Hva anbefaler dere, skjønner at det norgeskartet er mer generelt enn Trøndelag kartet, men holder det? 1299,- for norgeskart og 1699,- for Trøndelag kart. Takk for svar!

Kartene til 1699.- er Topo Premium, de er i målestokk 1:20.000, mens det til 1299.- over hele Norge er i målestokk 1:50.000. Sistnevnte holder i massevis til turbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har også 66ST, den fungere utmerket med det innebygde kartet og Premiumkartet jeg kjøpte fra Garmin, men så fort jeg bruker kart fra frikart.no, OSM eller kartmannen så fryser GPSen slik at jeg må ta ut batteriene hvis jeg flytter meg mye rundt på kartet i områder av kartet med mye detaljer.

Jeg klagde til Garmin og fikk ny GPS. uten at det løste problemet... bare noe å være obs på.

Det er også andre som rapportere om samme problemet. se https://www.gpsrchive.com/Discussion/viewtopic.php?t=444

Endret av Dortase
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.