Gå til innhold
  • Bli medlem

Klattermusen Gebe 2.0. Gnager på ryggen


Beron

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk meg et par Klattermusen Gebe 2.0 bukser for ei ukes tid siden. 

Størrelsen var riktig, og buksa virka godt sydd og ga et tillitvekkende inntrykk.
Har brukt den til hverdagsbruk noen dager bare for å teste ut. 
Var da også strålende fornøyd - i rundt 2 timer.

Det danner seg en fold midt bak i korsryggen (ja, det er godt over rævsprekka), der det stive forsterka materialet gnager i vei.  Samme f. hva jeg gjør så kommer folden tilbake igjen etter minutter. Grunnen til lærbeltet på bildet i steden for orginalbeltet  er at jeg håpet på at et stivt lærbelte kanskje kunne presse ned folden. Det gjorde det ikke.
Har aldri opplevd noe lignende på noen bukser, og jeg har eid mange.

Noen andre som opplevd noe slikt? Buksa er brukt og etikketter tatt av, så returnere den kan jeg heller ikke...
En ting som er sikkert er at slik som den er nå vil jeg få gnagsår på ryggen før fem kilometer er gått på fjellet.

gebe2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig å ha problemer med ny bukse!

Kommer det ikke av at buksa er litt vid, og når du strammer beltet så må det overskytende stoffet ha et sted å "gjøre av seg"? Resultatet blir da beklageligvis bretten akkurat der.

For å prøve kan du feste et kort belte eller en reim slik at det f.eks bare er i de to fremre beltehempene, da vil alt stoff bli "samlet" foran, og det bak strukket ut. Da finner du kanskje frem til årsaken.

Sæler kan kanskje også være en mulig løsning.

På turbuksene mine bruker jeg et elastisk belte fra Blåklæder kjøpt på Jula. Det synes jeg er mye mer behagelig enn belter uten stretch.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnilite skrev (21 timer siden):

Kjedelig å ha problemer med ny bukse!

Kommer det ikke av at buksa er litt vid, og når du strammer beltet så må det overskytende stoffet ha et sted å "gjøre av seg"? Resultatet blir da beklageligvis bretten akkurat der.

For å prøve kan du feste et kort belte eller en reim slik at det f.eks bare er i de to fremre beltehempene, da vil alt stoff bli "samlet" foran, og det bak strukket ut. Da finner du kanskje frem til årsaken.

Sæler kan kanskje også være en mulig løsning.

På turbuksene mine bruker jeg et elastisk belte fra Blåklæder kjøpt på Jula. Det synes jeg er mye mer behagelig enn belter uten stretch.

Det høres ut som en god forklaring ja. Gebe buksa har stretch i linningen og stretch orginalbelte. Stretchen i buksa gjør nok også at overskytende stoff står ganske fritt i hvor det vil gjøre av seg. På buksa mi er det tydeligvis i området rundt midtsømmen bak. Der både sømmen er og materialet er ekstra tykt pga at det er en innfesting til lommene også der, så definitivt den verste plassen mhp gnag.

Litt vid er den nok, men ikke nok til å forsvare en størrelse mindre.
Alle mine bukser er egentlig litt vide. Går alltid med belte. Det følger også et elastisk orginalbelte med buksa.
Godt forslag med å lage spenn mellom beltespennene foran. Det vil nok etter all sannsynlighet løse problemet, men ikke noe jeg har lyst til å gå med permanent.

Endret av Beron
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.